معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی گفت: با توجه به اعلام افراد تایید صلاحیت شده یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی توجیه نامزدها برای برقراری رقابت سالم ضروری است.

حجت الاسلام یدالله وحدانی نیا روز یکشنبه در نشست ستاد پیشگیری و رسیدگی به تخلفات انتخاباتی خراسان جنوبی افزود: با توجه به شرایط حساس جامعه نه تنها افراد تایید صلاحیت شده بلکه افرادی که تایید نشده‌اند هم باید توجیه شوند تا مشکلی توسط خود فرد یا طرفداران ایجاد نشود.

وی ادامه داد: برخی مطالب اجتماعی که زمینه‌ساز برخی تجمع‌ها در دوران انتخابات است همچون حقوق جامعه کارگری باید بیشتر مورد نظر قرار گیرد و از طرفی مراقبت روسای دانشگاه‌ها برای جلوگیری از سخنرانی افراد معلوم‌الحال باید مورد توجه باشد.

وحدانی نیا در ادامه با بیان اینکه امیدواریم انتخابات باشور و نشاطی را با حضور حداکثری مردم شاهد باشیم، تصریح کرد: ستاد پیشگیری و رسیدگی تخلفات انتخاباتی قصد هیچگونه دخالت را در روند اجرایی انتخابات نخواهد داشت اما نامزدها هرگونه ابهامی در مورد قوانین انتخاباتی داشته باشند می‌توانند به دبیرخانه این ستاد مراجعه کنند.

کمیته فضای مجازی در استانداری تشکیل شد

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری خراسان جنوبی هم گفت: با توجه به اهمیت رصد فضای مجازی در وضعیت کنونی جامعه و نزدیک شدن به ایام انتخابات کمیته فضای مجازی در استانداری خراسان جنوبی آغاز به کار کرده است.

عباسعلی ملکی افزود: توجیه ثبت‌نام کنندگان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در دستور کار قرار گرفته و بیشترین فعالیت‌ها در حوزه فردوس بشرویه و سرایان است.

وی ادامه داد: گویا تلاش می‌شود این دور انتخابات پرشورتر از سال‌های قبل باشد.

ملکی اظهار داشت: با توجه به رصد فضای مجازی برخی از ثبت‌نام کنندگان با اعضای شورای شهر حوزه انتخاباتی دیدار و در مراسمات مناسباتی شرکت کردند.

وی یادآور شد: کانال‌های تلگرامی هم از روزهای قبل تشکیل شده که هنوز هیچگونه اقدامی نمی‌کنند اما پیش‌بینی می‌شود عضوگیری آنها مربوط به زمان انتخابات است که باید رصد و پیگیری شود.

افزایش ۲۰ درصدی شعبه‌های اخذ رای بیرجند

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری بیرجند از افزایش ۲۰ درصدی شعبه‌های اخذ رای در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: ۱۵۳ شعبه ثابت و سیار در این شهرستان فعال خواهند شد.

سعید برقی افزود: در دوره گذشته ۱۲۴ شعبه اخذ رای در این حوزه انتخابیه فعال بود که با توجه به نیازمندی‌ها این آمار افزایش یافت تا هیچگونه معظلی در برپایی انتخابات نداشته باشیم.

وی ادامه داد: طبق پیش بینی‌ها در این حوزه انتخابیه هیچگونه مشکلی وجود نخواهد داشت اما برای پیشگیری از جرم انتخاباتی اقدامات توجیهی صورت خواهد پذیرفت.

برقی در ادامه گفت: در حوزه نارضایتی‌های کارگری شرکت‌هایی که مشکلات بیشتری داشتند احصا و با حضور در این شرکت‌ها در پی حل آن هستیم.

بررسی اجرای مصوبات سومین نشست ستاد پیشگیری و رسیدگی به تخلفات انتخاباتی خراسان جنوبی، گزارش از نتایج پایش‌های میدانی و فضای مجازی، بررسی وضعیت فعلی حوزه‌های انتخابی استان براساس دستورالعمل معیارها و شاخص‌های تعیین حوزه‌های حساس و نیمه حساس انتخاباتی از مهمترین موارد دستورکار این نشست بود.