مشاور مدیر حوزه‌های علمیه در امور مذاهب اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران در وحدت و تقریب مذاهب اسلامی، الگو و پیشرو است.

حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن زمانی  در همایش امت محمد (ص) که به مناسبت هفته وحدت در شهر اسدیه برگزار شد، افزود: امروز وحدت شیعه و سنی در ایران در سطح بین‌المللی نمونه است و تعداد مساجد اهل سنت کشور به ۱۷ هزار مسجد رسیده است.

وی تصریح کرد: تعداد طلاب حوزه‌های علمیه و مدارس دینی اهل سنت در کشور ۱۰ برابر شده و این در حالی است که برخی دولت‌ها اجازه ساخت یک حوزه علمیه و مسجد را به شیعیان نمی‌دهند.

مدرس حوزه و دانشگاه گفت: انقلاب اسلامی این فرصت را در مجلس شورای اسلامی فراهم ساخت تا نمایندگان شهرهای اهل سنت با هر مذهبی که رای آوردند، در مجلس حضور داشته باشند و امروز نمایندگان اهل سنت در عرصه قانون گذاری کشور تاثیرگذار هستند.

وی با اشاره به اثرات وحدت در امت اسلامی اضافه کرد: روز خواهی رسید که مسلمانان زمامداران دنیا می‌شوند و در بیت المقدس هم روزی نماز جمعه برپا خواهد شد.

جمهوری اسلامی ایران در تقریب مذاهب الگو است

حجت الاسلام و المسلمین زمانی گفت: روزی بیت المقدس از دست رژیم اسرائیل آزاد می‌شود و در قلب آن شعارهای امت اسلام طنین‌انداز خواهد شد.

وی عنوان کرد: از زمانی که انقلاب اسلامی در ایران پیروز شد و امام خمینی (ره) آمد پایگاه جهانی اسلام هم رسما تاسیس شد و هدف اصلی این بود که همه قوانین اسلام در ایران اجرایی شود.

مشاور مدیر حوزه‌های علمیه در امور مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه دستاوردهای انقلاب اسلامی در داخل و عرصه جهانی فوق العاده است گفت: خدمات و موفقیت‌های ایران در ۴۴ ساله گذشته قابل مقایسه با هیچ کشوری نیست.

وی بیان کرد: اسلام دومین دین بزرگ دنیا است و با بررسی‌هایی که سازمان ملل انجام داده در ۱۰۰ سال آینده اولین دین در دنیا اسلام محمدی خواهد بود اما همه اینها مسیری است که آرام آرام پیش رفته است.

حجت الاسلام و المسلمین زمانی گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی اولین پایگاه رسمی برای نشر جهانی دین اسلام در ایران تاسیس شد و اکنون جمهوری اسلامی ایران پایگاه گسترش اسلام در عالم شده است.

جمهوری اسلامی ایران در تقریب مذاهب الگو است

وی افزود: وقتی انقلاب پیروز شد امام خمینی (ره) فرمود ۲ هدف دارم، اول اینکه همه قوانین اسلام اجرا شود و اسلام را در عالم گسترش دهیم همچنین زمینه ظهور مصلح جهانی، حضرت مهدی (عج) فراهم شود.

همایش بزرگ امت محمد (ص) به عنوان برنامه محوری هفته وحدت امروز با حضور مشاور مدیر حوزه‌های علمیه، قائم مقام نماینده ولی فقیه در استان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی، فرماندهان نظامی و انتظامی، علما، نخبگان و متنفذین اهل سنت و اهل تشیع استان در سالن نجابت شهر اسدیه برگزار شد.

همچنین در این همایش از خانواده شهدا، ایثارگران و فعالان موفق اقتصادی شیعه و سنی شهرستان درمیان تجلیل شد.

دوازدهم ربیع الاول سالروز ولادت حضرت رسول اکرم (ص) به روایت اهل تسنن تا هفدهم ربیع الاول سالروز این ولادت فرخنده به روایت شیعیان با تدبیر امام خمینی (ره) هفته وحدت نامگذاری شده است.

خراسان جنوبی ۱۲ شهرستان دارد و شهرستان درمیان از مراکز جمعیتی اهل تسنن در این استان است که شهر اسدیه مرکز آن در ۱۰۵ کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور