معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: ایجاد ۷۹۰ شعبه اخذ رای انتخابات اسفند امسال براساس میانگین جمعیتی در استان پیش‌ بینی و به مرکز اعلام شد.

 سید محمدرضا طالبی  در نشست ستاد انتخابات استان که با حضور استاندار خراسان جنوبی برگزار شد، اظهار کرد: آمادگی کامل در استان براساس برنامه زمان‌بندی برای برگزاری انتخابات باشکوه و سالم وجود دارد.

وی از شناسایی ۸۷ نقطه فاقد آنتن‌دهی مطلوب تلفن همراه در استان خبر داد و گفت: در این خصوص هماهنگی‌ها با حوزه زیرساخت و ارتباطات استان انجام شد که در صورت امکان نسبت به رفع مشکل اقدام کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی افزود: اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در سال ۱۴۰۱ با همکاری اپراتورهای همراه ۳۴ سایت جدید تلفن همراه در استان احداث کرده و ۷۲ سایت جدید را نیز ارتقا داده و مابقی هم تقویت خواهد شد.

طالبی بیان کرد: ۵۷ شعب انتخابات صعب العبور شناسایی و برای درخواست امکانات از جمله خودروهای مناسب به مرکز اعلام شده است.

وی با اشاره به تشکیل کمیته‌های هشت گانه انتخابات در استان و صدور حکم برای روسای کمیته‌ها، اظهار کرد: برگزاری نشست‌های آسیب شناسی انتخابات استان برگزار و مشکلات انتخابات ادوار گذشته در این نشست‌ها بررسی و آسیب شناسی شده است.

طالبی خاطرنشان کرد: همچنین اعضای هیات نظارت بر انتخابات به تعداد پنج نفر در استان مشخص شده‌اند.

وی گفت: به ازای هر کرسی مجلس در استان ۱۲۰ متقاضی پیش‌ ثبت‌نام انجام دادند که افزایش متقاضیان نشان دهنده رقابت خوب، جدی و سازنده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی افزود: ۴۷۸ متقاضی داوطلبی در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از چهار حوزه انتخابیه این استان پیش ثبت‌نام انجام دادند و از مجموع داوطلبان ۴۲۶ نفر مرد و مابقی زن هستند.

طالبی خاطرنشان کرد: تاکنون از ۶ دستگاه اجرایی شامل (فراجا، دادستانی، ثبت احوال، وزارت امورخارجه، سازمان امور اداری – استخدامی و وزارت علوم) کار صحت سنجی مدارک متقاضیان انتخابات مجلس دوازدهم انجام شده و در ۲۶ شهریورماه در سامانه وزارت کشور بارگذاری شده است.

 

وی گفت: براساس تقویم فرایند اجرایی انتخابات از روز یکشنبه ۲۶ شهریورماه برای ۴۷۸ متقاضی از استان خراسان جنوبی برای انتخابات مجلس دوازدهم که در پنجره واحد وزارت کشور ثبت مدارک داشته‌اند، پیامک ارسال شده تا این متقاضیان با مراجعه به نشانی keshvar.moi.ir می‌توانند صحت مدارکی که در مرحله پیش ثبت نام بارگذاری کرده‌اند را مشاهده و پیگیری کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: ۲ رنگ قرمز و سبز برای هر گزینه ذیل این ۶ دستگاه در مرحله ورود متقاضیان به سامانه پنجره واحد وزارت کشور مشخص شده که اگر رنگ قرمز ذیل هر گزینه روشن باشد نشان می‌دهد مدرک بارگذاری شده در مرحله پیش ثبت‌نام ناقص است.

وی گفت: اگر تمامی گزینه‌های مدارک بارگذاری شده در این پنجره سبز باشد به متقاضی کد رهگیری داده می‌شود که بر مبنای این کد در روز ۲۷ مهرماه (روز شروع فرایند قطعی ثبت نام) فرد می‌تواند نام نویسی قطعی برای داوطلبی انتخابات مجلس دوازدهم داشته باشد.

طالبی افزود: از ۲۷ شهریور تا روز دوم مهرماه متقاضیان انتخابات مجلس می‌توانند نسبت به ثبت اعتراض به هر کدام از مراجع که برایشان نقص مدارک لحاظ کرده‌اند، اقدام کنند و مراجع مربوطه باید تا روز ۲۶ مهرماه یعنی یک روز قبل از فرایند ثبت نام قطعی انتخابات پاسخ اعتراضات متقاضیان نسبت به نقص مدارک را اعلام کنند.

وی با اشاره به تشکیل هیات بررسی تبلیغات در قانون جدید انتخابات در راستای عدالت انتخاباتی هم گفت: تمام شیوه‌ها و تخلفات انتخاباتی در این هیات اجرایی رصد خواهد شد و از طرفی هم به واسطه این هیات فضاهایی تبلیغاتی مختلف در راستای عدالت انتخاباتی در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: باید هیات بررسی انتخابات تا ۱۰ آبان ماه در خراسان جنوبی تشکیل شود.

طالبی با تاکید بر اینکه بر محور قانون انتخابات در استان حرکت خواهیم کرد و گفت: در حوزه افزایش مشارکت مردم در انتخابات هم در فرمانداری‌ها و بخشداری‌های استان اتفاقات بسیار خوبی افتاده است.

وی عنوان کرد: مقام معظم رهبری در سخنرانی خردادماه خود بر روی ۲ نکته مهم تقویت ایمان و امید در مردم تاکید داشتند که این مهم نیز در دستورکار مدیران با انعکاس درست خدمات دولت قرار دارد.

رئیس ستاد انتخابات خراسان جنوبی بر تبیین موضوع انتخابات و اهمیت مشارکت مردم و تاثیر آن بر آینده کشور و بسترسازی برای حضور حداکثری مردم توسط مدیران و رسانه‌ها تاکید کرد و افزود: آمادگی کامل استان در همه بخش‌ها برای انجام فرایند انتخابات وجود دارد و برنامه‌ها برابر با برنامه تعیین شده در حال انجام است.