معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: اقتدار امروز کشور را مدیون خون شهدایی هستیم که در مقابل دشمن تا بن دندان مسلح ایستادند.

ناصر خوش خبر که به مناسبت هفته دفاع مقدس به همراه مشاور امور ایثارگران استاندار، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران بیرجند به دیدار خانواده شهیدین بذرافکن رفته بود، افزود: شهدا و خانواده‌های گرانقدرشان، صاحبان اصلی انقلاب اسلامی هستند.

وی تاکید کرد: دوام و پایداری انقلاب به خاطر صبوری خانواده‌های شهدا و پشتیبانی آنها از انقلاب و رهبری است.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: متاسفانه گاهی با بروز برخی مشکلات و اتفاقات، یادمان می‌رود قدرشناس شرایط گذشته باشیم.

وی ادامه داد: نیم نگاهی به شرایط گذشته به‌خوبی به ما نشان می‌دهد که جوانان انقلابی ما چه کردند که امروز بزرگترین ابرقدرت‌های جهان در مقابل ما ایستاده‌اند و در حال مقابله با ما هستند.

خوش خبر گفت: اینکه امروز انقلاب خاری در چشم ابرقدرت‌های بزرگ دنیاست، حاصل خون پاک شهیدانی است که در دفاع از میهن از جان خود گذشتند.

سردار شهید غلامعلی بذرافکن متولد ۲۸ اردیبهشت ۱۳۴۱ بود که در ششم اسفندماه سال ۱۳۶۲ در عملیات خیبر در منطقه جزیزه مجنون بر اثر بمباران شیمیایی در سن ۲۱ سالگی به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

پیکر پاک این شهید بزرگوار پس از ۱۷ سال در دهم شهریور ماه سال ۱۳۷۹ توسط گروه تفحص، شناسایی و در بیرجند به خاک سپرده شد.

شهید محمد بذرافکن نیز سال ۱۳۴۴ در بیرجند متولد شد و دوازدهم مهرماه ۱۳۶۵ در منطقه حاج عمران به شهادت رسید.

همچنین معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس با جانباز ۴۰ درصد دیدار کرد.

خوش خبر در دیدار با «محمدعلی خیرخواه» یاد و خاطره سال‌های دفاع مقدس را گرامی داشت و از صبر، بردباری و تحمل خانواده‌ جانباز بزرگوار با اعطای هدایا و لوح تقدیر قدردانی شد.

این جانباز دوران دفاع مقدس کارمند بازنشسته آموزش و پرورش است که آذرماه سال ۱۳۶۵ به جبهه اعزام و در دی ماه همان سال در آبادان به افتخار جانبازی نایل شد.