مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: فعالان حوزه صنعت و تولید در صورتی که در پروژه‌های تبلیغاتی خود، ظرفیت‌های گردشگری و صنایع دستی را به‌طور همزمان معرفی و تبلیغ کنند به میزان هزینه‌کرد در آن پروژه از معافیت مالیاتی برخوردار می‌شوند.

، هادی شاهوردی در نشستی با حضور مدیرکل امور مالیاتی استان و نمایندگانی از مجموعه‌های صنعت، معدن، تجارت و شرکت شهرک‌های صنعتی و دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری افزود: تولید محتواهای معرفی ظرفیت‌های گردشگری خراسان جنوبی به زبان‌های خارجی و هزینه‌کرد اعتبارات در تولید محتوای گردشگری به زبان‌های خارجی توسط اشخاص حقوقی به‌صورت ۱۰۰ درصد هزینه‌های قابل قبول مالیاتی حساب می‌شود و در سال جاری به‌طور کامل از پرداخت مالیات معاف است.

وی گفت: براساس بند ۹ تبصره قانونی مشوق‌های مالیاتی در بودجه ۱۴۰۱ هزینه‌کرد اشخاص حقوقی برای تولید محتوای فرهنگی و آموزشی و معرفی ظرفیت‌های گردشگری به زبان‌های خارجی با هماهنگی و تایید میراث فرهنگی به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی قلمداد می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی ادامه داد: سرمایه‌گذاران حقوقی حوزه گردشگری و صنایع دستی در مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته که از سال ۹۵ به بعد مجوز فعالیت گرفته‌اند، مشمول مالیات با نرخ صفر درصد می‌شوند.

وی گفت: همچنین سرمایه‌گذاران حوزه‌های سه‌گانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در ۲ شهرستان سرایان و درمیان از زمان بهره‌برداری پروژه به مدت ۲۰ سال مشمول بخشودگی و معافیت مالیاتی هستند.

شاهوردی اظهار داشت: در حوزه تولید محتوای معرفی ظرفیت های گردشگری و صنایع دستی به زبان خارجی نیز مقرر شد با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، موسسات فرهنگی، هنری و سینمایی دارای رتبه بالا مشخص و از توان آنها برای این منظور استفاده شود.

وی افزود: اداره کل امور مالیاتی خراسان جنوبی برای آشنایی فعالان حوزه‌های گردشگری و صنایع دستی استان در شهرستان‌ها دوره‌های آموزشی آشنایی با قوانین و مقررات مالیاتی برگزار می‌کند.

نوشته و خبر نگار : احمد کاشانی  دبیر سرویس گردشگری و میراث و ا.حسن پور