#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند در سالروز ولادت حضرت ابوالفضل العباس (ع) و روز جانباز با سه تن از جانبازان شهرستان بیرجند دیدار کرد و گفت: مردم ما حق معنوی جانبازان را فراموش نمی‌کنند چراکه آنان اسناد انقلاب اسلامی هستند.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی در دیدار با اسحاق شبانی جانباز ۵۵ درصد گفت: خداوند به جانبازان افتخار بزرگی داده و روز میلاد قمر بنی هاشم به افتخار جانبازان عزیز در ایران اسلامی تعلق گرفته است.

وی  افزود: دنیا را در هر شرایطی که باشیم، پشت سر خواهیم گذاشت اما مهم آزمایش الهی است که با توفیق خدا در آزمایش پیروز شویم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: زمانی که قریب به ۴۰ کشور به ایران اسلامی حمله کرده بودند و دین، ناموس و امنیت در خطر و آزمایش بزرگی بود، کسانی بی‌تفاوت از این آزمایش گذشتند اما افرادی شهید شدند، تعدادی نیز اسیر و بخشی در این از خودگذشتگی مدال افتخار روز، مدال حضرت ابوالفضل (ع) را گرفتند.

وی در دیدار با حسن شفیعی جانباز ۶۵ درصد در بیرجند گفت: کسانی از جانبازان عزیز در شرایط سختی هستند که اگر با آنها بنشینید به گونه‌ای حرف می‌زنند که به مخاطب خود روحیه می‌دهند و حق نیز همین است.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی افزود: آنچه مهم است از خود گذشتن برای رضای خداست حال چه نصیب شود، موضوع دیگری است اما مهم آن لحظه‌ای است که انسان از خود بگذرد.

وی اظهار داشت: همه ما به محضر جانبازان و ایثارگران احساس حقارت می‌کنیم زیرا آنها سود بردند چراکه با خدا معامله کردند و خداوند این معامله را پذیرفته است.

امام جمعه بیرجند همچنین در دیدار با محمد محمودی جانباز ۵۵ درصد گفت: امیداوریم خداوند از همه آنهایی که قدمی در راه رضای خدا برداشتند قبول کند.

وی خاطرنشان کرد: انسان در سر چهارراه زندگی در اول نوجوانی عمری را در پیش دارد و از هر کسی بپرسید که قیمت این عمرتان چقدر است، آن را سوال خیلی نامربوط تصور می‌کند چراکه نمی‌شود عمر را قیمت گذاشت.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی ادامه داد: اما گذر زمان عمر را از ما می‌گیرد، جوانی نمی‌ماند و مثل شمع تمام می‌شود، اینکه عمر به چند می‌ارزد، این کالا دیگر خریدار ندارد و آنها که در آزمایشی که پیش آمد و جنگ تمام کفر با تمام اسلام بود، عمر و حیاتشان را به بالاترین نرخ به خدا اهدا کردند، بیشترین سود را بردند.

وی گفت: روزگار در گذر زمان همه آنچه را به ما داده، پس می‌گیرد اما اینجا مشخص می‌شود که سود برای شهدا و جانبازان است و کسانی که برای جامعه ایثار کردند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: عمر باقی نمی‌ماند و مانند آفتاب غروب می‌کند لذا به جانبازان تبریک می‌گوییم چرا که حیثیت آنان به حیثیت حضرت ابوالفضل العباس (ع) گره خورده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی امروز به مناسبت روز جانباز به همراه چند تن از مسوولان استانی با حضور در منزل سه نفر از جانبازان شهرستان بیرجند ضمن تجلیل و قدردانی از صبوری و ولایتمداری جانبازان و خانواده آنان، سلام ویژه مقام معظم رهبری به جانبازان بیرجندی را ابلاغ کرد.