استاندار خراسان جنوبی گفت: خون شهدا از مولفه‌های اصلی حفظ انقلاب و نگهداشت نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

 جواد قناعت که در اولین سفر شهرستانی خود امروز (پنجشنبه) به نهبندان سفر کرده است، به دیدار خانواده شهید محمدرضا سالمی در شهر نهبندان رفت و از خانواده این شهید والامقام دلجویی کرد.

وی در این دیدار گفت: شهدا همواره از مملکت دفع بلا می‌کنند.

قناعت بیان کرد: اگر با وجود مشکلاتِ ناشی از عداوت دشمنان، کشور همچنان پابرجاست و مردم پای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایستاده‌اند، مطمئنا به برکت خون شهداست.

وی با بیان اینکه ما مدیون خون شهدا هستیم، تصریح کرد: مایه افتخار ماست که خدمت خانواده‌های بزرگوار شهدا به‌ویژه مادران داغدار این عزیزان برسیم.

استاندار خراسان جنوبی اظهار امیدواری کرد؛ با دعای خیر مادران و پدران شهدای بزرگوار، کشور از مشکلات رهایی یابد.

قناعت اظهار داشت: به برکت نفس گرم والدین عزیز شهدا ما هم خواهیم توانست مشکلات معیشتی مردم و مسایل زیرساختی منطقه را حل کنیم و در توسعه و پیشرفت شهرستان نهبندان و استان موفق باشیم.

وی بیان کرد: دعای خیر خانواده معظم شهدا، برکت ایجاد می‌کند و در بازگشایی گره از مشکلات بسیار موثر است.

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه، جمعی از مدیران کل ستادی و استانی، امام جمعه، فرماندار و جمع از مسوولان شهرستان نهبندان نیز در این دیدار حضور داشتند.

شهید محمدرضا سالمی متولد آبان ماه ۱۳۴۸ روستای الوند شهرستان نهبندان است که بعد از استخدام در اداره اطلاعات در شهرستان زاهدان ساکن می‌شود.

این شهید بزرگوار در شهریور ماه ۱۳۷۲ در جریان یک ماموریت در منطقه ایرانشهر در کمین اشرار گرفتار می‌شود و بر اثر اصابت گلوله به ناحیه سر به شهادت می‌رسد.

استاندار خراسان جنوبی که نهبندان را به عنوان نخستین مقصد سفرهای شهرستانی خود برگزید، در بدو ورود به نهبندان، مورد استقبال امام جمعه، فرماندار و جمعی از مسوولان این شهرستان قرار گرفت.

قناعت در بدو ورود به نهبندان به مقام شامخ شهدای این شهرستان، ادای احترام کرد و ضمن عطرافشانی با ذکر فاتحه‌ای، یاد شهدا گرامی داشته شد.

بازدید از سایت اقدام ملی مسکن، ۲ طرح اکسید منیزیم و کنسانتره آهن در شهرک صنعتی، مجتمع گلخانه‌ای فاز ۱ و ۲ و نیز دیدار با امام جمعه شهرستان از جمله برنامه‌های این سفر یک روزه است.

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مدیران کل ستادی و استانی، امام جمعه، فرماندار و جمعی از مسوولان شهرستان نهبندان در این سفر استاندار خراسان جنوبی را همراهی می‌کنند.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و نهبندان در ۲۰۰ کیلومتری بیرجند قرار دارد.