نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: تبلیغ تنها به سخنرانی خلاصه نمی‌شود بلکه در قیافه، سکوت، فریاد و بیش از همه در عمل انسان خود را نشان می‌دهد.

 حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی به مناسبت ۱۲ مرداد سالروز تشکیل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در دیدار رییس و اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خراسان جنوبی افزود: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی موذن جامعه ایمانی و انقلابی ایران است.

وی با اشاره به اینکه زندگی ما آزمون و خطا است لذا در هر برنامه‌ای ممکن است نقایص و معایبی وجود داشته باشد خاطرنشان کرد: هر کاری که بخواهد رونق پیدا کند باید نقاط ضعف و قدرت آن سنجیده شود و در برنامه‌های آینده مدنظر قرار گیرد.

وی اظهار داشت: همه مبلغان که موذن‌های جامعه هستند باید توجه داشته باشند، یک موذن مردم را به سوی خدا دعوت می‌کند لذا تبلیغ اگر بخواهد «رسالات الله» باشد باید از اصولی تعریف شده بهره ببرد تا به بیراهه نرود و اولین اصل این است که هر تبلیغ، ماهیت قابل تعریف داشته و آن ماهیت نیز براساس حق شکل گرفته باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: مبلغ باید در سطحی باشد که هرگاه وارد بر موضوعی می‌شود بتواند حق و باطل را به صورت کارشناسی از یکدیگر جدا کند زیرا فردی که مبانی حق را از باطل تشخیص نمی‌دهد، نمی‌تواند تبلیغ حق کند.

وی عنوان کرد: مواد تبلیغ باید مستند باشد، تبلیغ باید با تشخیص جریانات و نه افراد صورت گیرد لذا جریانی که فاسد است باید دانست آن جریان، دیگر دردی را دوا نمی‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه امروز دنیا به صورت یک کف دست درآمده است افزود: امروز دو جریان که یکی جریان حق‌طلبی و عدل‌طلبی که به اسلام ناب برمی گردد و دیگری جریان باطلی که شاخص آن تفکر لیبرال دموکراسی غرب است، در دنیا وجود دارند.

وی گفت: بدترین موضع علیه همه پیغمبران الهی، موضع لیبرالی است و یک انسان خوب هیچگاه به جریان لیبرال دموکراسی غرب وابسته نیست.

امام جمعه بیرجند بیان کرد: مبلغ باید در سطحی باشد که نسبت به همه مسائل از جمله شناخت، ماهیت و جریان حق، اهلیت داشته و دارای قدرت تشخیص باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در این ۴۰ سال، الحق نقش بسیار موثر و آبرومندی را در سطح بین‌الملل داشته و دارد.

وی اضافه کرد: در این مدت طولانی که از آغاز انقلاب می‌گذرد، شورای تبلیغات اسلامی موذن جامعه انقلابی ما بوده و هست که امیدواریم در آینده موذن انقلاب در سطح بین‌الملل باشد.