نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: انقلاب اسلامی این اختیار را به مردم داده که خدمتگزاران خود را انتخاب کنند و نعمتی بالاتر از این نیست.

 حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز یکشنبه در نشست مدیران و اساتید حوزه‌های علمیه  خراسان جنوبی ضمن تبریک پیروزی ملت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی و تبریک جشن مردم سوریه در انتخابات کشورشان افزود: ان‌شاء‌الله جشن سوم را ملت ایران در کشور با حضور حداکثری و انتخاب اصلح داشته باشند.

وی گفت: تحقق هر امری متکی به دو اصل وجود مقتضی و نبود مانع است، اقتضا در انقلاب ما با ظرفیت اسلامی کامل است و مشکلات ما موانع است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: بسیاری از دولت‌هایی که در مدت این ۴۰ سال آمده‌اند طوری بوده که دولت کار خودش را انجام می‌دهد، دانشگاه کار خودش، حوزه هم به صورت مجزا کار خود را انجام می‌دهد در حالی که نباید این گونه باشد و دانشگاه و حوزه باید در مشکلات مختلف به کمک دولت‌ها بیایند.

وی افزود: دولت نیز باید نسبت به تخصص‌های دانشگاهی نقش اجرایی بدهد و از نظرات دانشگاهیان برای حل مشکلات استفاده کند که این کار به صورت درست صورت نگرفته است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه یک حکومت اسلامی در اجرای درست احکام و قوانین اسلامی وظیفه دارد گفت: نقش حوزه این است که در همه تخصص‌هایی که مربوط به حوزه است حضور داشته باشد، حوزه باید تولید علم کند و آن علم به اجرا گذاشته شود، بسیاری از مشکلاتی که در سطح ایران و جهان است با پیاده کردن اسلام حل شدنی است.

وی بیان کرد: ۴۰ سال آزمون و خطا می‌تواند میوه شیرین داشته باشد و آن میوه شیرین این است که از هرچه در این مدت ضربه خوردیم تجدید نظر کنیم اما ورود ما در گام دوم انقلاب این بشارت را می‌دهد که باید شرایط تغییر کند، اسلام اجرایی می‌خواهیم نه تئوری، اما در پیاده کردن این نظام دولت اسلامی لازم است و آن تحقق پیدا نکرده زیرا دولت اسلامی است که می‌تواند یک مهد پرورشی برای جامعه اسلامی باشد.

امام جمعه بیرجند گفت: دولت اسلامی است که می‌تواند استعدادهای انسانی را به ظرفیت اسلامی تبدیل کند و به سوی کمال حرکت کند، راهی که آمده‌ایم راه معجزه آسایی بوده است اما در راهی که پیش‌رو داریم می‌توانیم تمدن اسلامی را به وجود آوریم.

وی افزود: اگرچه ۴۰ سال زمان زیادی است اما در زمان انقلاب اسلامی، انگلیس و آمریکا مانند حشرات و آفات نباتی در همان اوایل انقلاب تخم‌ریزی کرده‌اند برای آینده؛ لذا هنگامی که به موقعیت‌های حساس می‌رسیم می‌بینیم مشکل کار به خاطر دو عنصر شیطنت‌ها و ساده‌لوحی‌ها است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: بزرگترین مانع انقلاب اسلامی افراد داخلی هستند که متاثر از تفکر غرب‌اند اما در گام دوم باید این مانع برداشته شود، استکبار در انواع شیطنت‌ها هماهنگ عمل می‌کنند، جوسازی می‌کنند و به صورت تخصصی در همه مسائل حتی مسائل ریز کارشناسی می‌کنند، طبعا عده‌ای هم که سیاست و دیانت مناسبی ندارند باعث ایجاد مانع در مسیر انقلاب اسلامی می‌شوند.

وی اظهار داشت: استکبار با طرح‌های مختلف فتنه‌های عظیمی ایجاد می‌کند و آنچه مهم است بصیرت‌افزایی در جبهه خودی است که عامل اصلی آن می‌تواند حوزه‌های علمیه باشد، باید در جامعه به کمک مردم رفت و یک عده شیطان به یک عده نادان حمله‌ور شده‌اند و مشکلات را ایجاد می‌کنند و بشر در شرق تا غرب گرفتار این شیطنت‌بازی‌ها است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: این شیطنت‌ها که همواره القا می‌شود مخصوصا امروز که در فضای مجازی که دست دشمن است، بهترین خدمت به خودی افزایش بصیرت است، از سویی اگر در کشور مدیریت ضعیف است راه‌حل آن مشخص است زیرا انقلاب اسلامی به مردم اختیار داده که خدمتگذاران خود را مردم تعیین کنند و چه نعمتی بالاتر از اینکه اگر خدمتگزار به میل شما نیست بعد از چهار سال آن فرد را عوض کنند.

وی افزود: انقلاب اسلامی خوبی صورت گرفته است و انتخاب خوبی هم باید صورت گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: هزینه انتخاب اشتباه در اول انقلاب، هشت سال جنگ تحمیلی بود و کسانی می‌گویند رای ندهید که ایران را تحریم می‌کنند، شخصیت‌های همچون شهید سلیمانی را ترور می‌کنند، مردم ایران را می‌کشند، هرچه بخواهید بدخواهی می‌کنند و همان‌ها می‌گویند رای ندهید که معنی آن چیست یعنی کاری کنید که ما به شما مسلط شویم.

وی اظهار داشت: در آستانه گام دوم انقلاب و آنچه که در ایران، منطقه و جهان در حال شکل‌گیری است و با توجه به مجلس پای کار و قوی و قوه قضائیه که امروز شکل خوبی به خود گرفته با شواهد، مشورت و نگاه به سوابق یک انتخاب اصلح باید صورت گیرد.

امام جمعه بیرجند گفت: باید کاری کرد که بعد از ۲۸ خرداد، دشمنان مایوس شوند و مردم با انتخاب درست خود بزرگترین جشن را بعد از پیروزی فلسطین و سوریه بگیرند.

وی افزود: شما دیدید که همپای فلسطینی‌ها و مردم غزه با اینکه ممنوع بود ولی در آلمان، انگلیس و آمریکا مردم حضور داشتند و امروز مساله فلسطین یک حالت بین‌المللی پیدا کرده است، فلسطین ضعیف‌ترین حلقه قدرت مقاومت است در حالی که لبنان گفته بود هر زمانی که فلسطین کمک خواست، دست ما روی ماشه است اما فلسطین از هیچ گروهی کمک نخواست.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: امروز در سراسر دنیا انگیزه حق‌طلبی و عدالت‌طلبی رشد پیدا کرده است و مردم در هر نقطه‌ای از دنیا با شما هستند اما یک عده سیاستمدار شکست خورده می‌گویند رای ندهید چرا که انگلیس و آمریکا خوشش نمی‌آید شما رای بدهید.

وی اظهار داشت: اسلام و انقلاب اسلامی پیروز است و حوزه‌های علمیه ستون فقرات اسلام و انقلاب هستند اما باید وظیفه خود را که روشنگری است انجام دهند، حوزه باید در مقابل استبدادهای خشن غرب تمام قد بایستد.