کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: با توجه به الگوی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی از فردا (چهارشنبه) گاهی وزش باد شدید همراه و گرد و خاک در استان پیش‌بینی می‌شود.

جواد نخعی  افزود: این وضعیت تا اوایل هفته آینده در استان قابل پیش‌بینی است.

وی اظهار داشت: براساس داده‌ها، تصاویر ماهواره‌ای و خروجی مدل‌های هواشناسی در روزهای آینده به ‌تناوب افزایش ابر در برخی ساعات در استان قابل پیش بینی است.

کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی ادامه داد: به لحاظ دمایی هم دمای هوا بطور محسوس در استان افزایش می‌یابد و هوا گرم‌تر می‌شود.

وی تصریح کرد: کاهش دید افقی، اختلال در ترددها، احتمال آسیب زدن به پنل‌های تبلیغاتی و گلخانه‌ها، شکسته شدن درخت‌های آسیب پذیر، احتمال سقوط اجسام از ارتفاع و ساختمان‌های نیمه کاره و کارگاه‌های ساختمانی در استان دور از انتظار نیست.

نخعی گفت: توصیه می‌شود شهروندان از سفرهای غیر ضروری اجتناب کنند همچنین رعایت سرعت مطمئنه در رانندگی، اطمینان از استحکام سازه‌ها، پوشش گلخانه‌ها و سقف‌های موقت نیز مورد انتظار است.

وی تاکید کرد: در برخی نقاط استان افزایش دمای بیشتری پیش‌بینی شده است از جمله طبس که درجه هوا در روزهای پایان هفته احتمالا به ۳۶ درجه نیز خواهد رسید.