#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: اصلاح فرآیندهای موجود، درآمدزایی اختصاصی و بهسازی اماکن قدیمی در دستور کار است و تجهیزات فرسوده دانشگاه را بازسازی می‌کنیم.

سید محمد موسوی میرزایی  در آخرین نشست هیات امنای این دانشگاه در سال جاری افزود: امیدواریم در ماه‌های ابتدایی سال آینده اعلام کنیم که حدود ۳۰۰ میلیارد ریال تجهیزات پزشکی را با بازسازی تجهیزاتی که از چرخه خارج شده‌اند، مورد استفاده دوباره قرار می‌دهیم.

وی با اشاره به جایگاه دانشگاه علوم پزشکی در ارائه خدمات سلامت‌محور به جامعه و بیان اهمیت آموزش، بهداشت و درمان در فرهنگ اسلامی گفت: در این مقوله‌ها اگر بتوانیم کارهای خوب و نیکو انجام دهیم، خیر دنیا و آخرت را برای ما به ارمغان خواهد آورد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با تاکید بر اینکه ما ارائه دهنده کارهای خدماتی در حوزه‌های درمانی، بهداشتی و آموزشی در سه شیفت هستیم افزود: وقتی چنین خدماتی ارائه می‌شود، اولویت این است که خدمت‌گیرنده راضی باشد.

وی با اشاره به فهرست‌های اعتبارسنجی در بیمارستان‌ها، ماحصل آن را رضایت بیمار در دریافت خدمات به‌موقع و درست دانست و خاطرنشان کرد: اگر در مقوله آموزشی، دانشجویی تربیت کنیم که متعهد و دارای علم لازم باشد و بتواند بخشی از مشکلات مردم را برطرف کند، می‌تواند باعث سربلندی دانشگاه علوم پزشکی باشد و نیروی متخصص، متعهد و باسواد را روانه جامعه می‌کند.

موسوی میرزایی گفت: مقوله بهداشتی تمامی بخش‌های زندگی مردم را شامل می‌شود و در دسترس بودن دارو با کمترین هزینه نیز یک ضرورت است بنابراین باید به نحوی در دانشگاه علوم پزشکی مدیریت کنیم تا ضمن ارائه خدمات خوب، درآمدزایی نیز داشته باشیم

وی افزود: برای ارتقاء دانشگاه‌های علوم پزشکی، نیاز به هزینه‌کردهای جدید است و برای دستیابی به این مهم باید فرآیندها اصلاح شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره گذرا به اهم عملکرد دانشگاه در سال ۱۴۰۰ و فعالیت‌های ماه‌های اخیر این مجموعه گفت: تقریبا از همه نقاط استان در این مدت بازدید کردم و به بعضی شهرستان‌ها نیز ۲ یا سه بار سفر داشتیم تا مشکلات مناطق مختلف را از نزدیک شناسایی و بررسی کنیم.

وی برخورداری نسبی استان از خدمات بهداشتی درمانی و پیشرفت سریعتر در شهرستان‌های شرقی خراسان جنوبی برای دستیابی مطلوب‌تر به خدمات سلامت‌محور را یکی از رسالت‌های مهم دانشگاه عنوان کرد و افزود: در حال حاضر ترجیح بر این است که بهسازی فضاهای فیزیکی موجود که کمتر مورد استفاده قرار گرفته، در اولویت باشد و در همین راستا دانشکده دندانپزشکی به داخل دانشگاه انتقال خواهد یافت

موسوی بیان کرد: پزشکان متخصص مکلف شده‌اند در نوبت کاری صبح فقط در کلینیک‌های زیر پوشش دانشگاه به ارائه خدمت بپردازند و در شیفت صبح اجازه فعالیت در مراکز خارج دانشگاهی را ندارند که با این کار امیدواریم در چند ماه آینده درآمد دانشگاه افزایش داشته باشد.

آخرین جلسه هیات امنای دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در سال جاری با حضور نماینده وزیر و دبیر هیات‌های امنا، مجامع و شوراهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و اعضای هیات امنای دانشگاه امروز در تهران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی این دانشگاه، گزارش حسابرسی ۱۳۹۹، گزارش عملکرد بند پنج ماده ۱۰ آیین‌نامه مالی و معاملاتی و بررسی ۲۶ پیشنهاد اختصاصی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از مهمترین محورهای دستور کار این نشست بود.