استاندار خراسان جنوبی گفت: انسجام استانی مهمترین راهبرد در رفع مشکلات اقتصاد، معیشت و اشتغال مردم است.

جواد قناعت  در نشست شورای اداری شهرستان فردوس که در پایان سفر یک روزه به این شهرستان برگزار شد افزود: در حال حاضر مهمترین مشکلات مردم استان، مسایل معیشتی، اقتصاد و اشتغال است لذا باید با وفاق، یکصدایی و همدلی برای این رفع این مشکلات چاره‌اندیشی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه وحدت و همبستگی مسئولان، گروه‌های مرجع و متنفذین سبب رشد و تعالی استان می‌شود گفت: رقابت‌های سالم بین مدیران و توزیع عادلانه منابع باعث پیشرفت مناطق می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی، سماجت و پیگیری مجدانه را از ویژگی‌های مدیران پویا و کارآمد خواند و افزود: آنچه می‌تواند از ناحیه مسئولان ما را به تعالی برساند، با برنامه کار کردن، ریسک‌پذیری، پیگیری امور در مرکز و جذب منابع ملی است.

وی تصریح کرد: بهترین مدیران کسانی هستند که مدیر صف و ستادی باشند، به این معنا که در امورات خود به برنامه‌ریزی بر مبنای اسناد بالادستی، سند آمایش سرزمین و سایر موارد توجه داشته باشند و با حضور در جمع مردم، مسایل خود را پیگیری کنند.

قناعت گفت: در ارائه برنامه‌ها و انجام کارها باید این نکته را مدنظر داشته باشیم که ما تنها یک شهر داریم و آن هم استان خراسان جنوبی است.

وی در بخش ابتدایی صحبت‌هایش از رویکردهای دولت سیزدهم گفت و افزود: با آمدن آیت الله رئیسی و روی کار آمدن دولت سیزدهم، فضای کار و تلاش شبانه‌روزی بر کشور حاکم شده است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: در شرایط فعلی، کشور از حالت انسداد کاری خارج شده و مردم به‌راحتی می‌توانند جلوی استاندار و رئیس جمهور را بگیرند و حرف بزنند.

وی افزود: مردم می‌دانند فرد متدین و دلسوز آنها در رأس قوه مجریه قرار گرفته و می‌توانند به‌راحتی مشکلات‌شان را مطرح و پیگیری کنند.

قناعت اظهار داشت: تحریم‌ها و ضعف عملکرد برخی دستگاه‌های اجرایی در سطح کشور سبب شده، فشار مضاعفی بر مردم تحمیل شود.

وی گفت: مردم ما به لحاظ معیشتی و اقتصاد تحت فشار قرار دارند اما همچنان وفادار به نظام هستند و اینکه مردم به علت وجود برخی کاستی‌ها از بعضی دستگاه‌ها گلایه دارند، کاملا طبیعی است و این گلایه ارتباطی به نظام ندارد.

این نشست که در محل سالن جلسات حوزه علمیه علامه قزوینی فردوس (جنب نهاد امامت جمعه) برگزار شد، با حضور نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مدیران کل ستادی و استانی، امام جمعه، فرماندار و شماری از مسئولان شهرستان فردوس همراه بود.

استاندار خراسان جنوبی صبح امروز در سومین سفر شهرستانی خود وارد فردوس شد و در این سفر یک روزه از چند طرح اقتصادی، فرهنگی و نیمه‌تمام شهرستان فردوس بازدید کرد.

قناعت ضمن دیدار با کارکنان فرمانداری و امام جمعه فردوس در نشست شورای اداری این شهرستان حضور یافت.

وی در این سفر با خانواده گرانقدر شهید محمدباقر کارگر محبی هم دیدار کرد.

فردوس، سومین مقصد سفرهای شهرستانی استاندار خراسان جنوبی بعد از حضور در نهبندان و قاینات بود.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و مرکز شهرستان فردوس در ۲۰۰ کیلومتری شمال بیرجند است.