مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان خراسان جنوبی از استقرار ۱۰۳ نفر مسئول ایمنی در کارگاههای استان در ۹ ماهه سال جاری خبر داد و افزود رویکرد اساسی و جدید وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در جهت توسعه فرهنگ ایمنی  ، بهبود شرایط محیط کار  وکاهش حوادث ناشی از کار ، استفاده از مدل خودبازرسی دورن کارگاهی می باشد . در این مدل کارفرما ملزم به بکارگیری یک نفر نیروی واجد صلاحیت تحت عنوان مسئول ایمنی می باشد که انتخاب مسئول ایمنی بر اساس مدرک تحصیلی ، سوابق آموزشی ایمنی، سابقه کار وتعداد کارگران کارگاه و مطابق با آیین نامه ابلاغی می باشد . ایشان افزودند مهمترین وظیفه مسئول ایمنی تهیه خط و مشی ایمنی کارگاه و تدوین برنامه شناسایی خطرات و ارزیابی ریسک در کارگاه می باشد .

محمد سنجری اضافه نمود که در راستای اجرای این مدل ؛ در ۹ ماهه سال ۹۶ برای ۱۴۹ نفر افراد معرفی شده از سوی کارفرما به عنوان مسئول ایمنی ، پرونده تشکیل گردیده و جهت توانمد سازی این افراد ۸۳۴۴ نفر ساعت آموزش های ایمنی برگزار شده است . ایشان عنوان نمودند که تا کنون از بین افراد معرفی شده ۱۰۳ نفر موفق به اخذ گواهی تایید صلاحیت شده اند و در حال حاضر در کارگاهای معرفی شده  مشغول انجام وظیفه  می باشند .

برنامه توانمند سازی مسئولین ایمنی مستقر شده یکی دیگر از برنامه های اصلی این اداره کل می باشد که در سال جاری و با مشارکت انجمن صنفی مسئولین ایمنی  ، جهت ۲۴۵ نفر از مسئولین ایمنی استان و با برگزاری ۴ گردهمایی تخصصی همراه با تبیین برنامه های ایمنی ، بررسی حوادث و تجزیه و تحلیل آنها و برگزاری        دوره های بازآموزی ایمنی و تقدیر از مسئولین ایمنی فعال انجام شده است . 

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله