#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

رییس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی گفت: «قرص جوشان آرام بخش و ضد افسردگی عناب» توسط پژوهشگران مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی استان در سامانه مالکیت فکری ثبت اسناد و املاک کشور با شماره ۱۰۴۶۶۱ ثبت شد.

جلال‌الدین صادقی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خام‌فروشی محصولات کشاورزی یکی از چالش‌ها و معضلات استان است و می‌تواند یکی از علل ناکامی صادرات تلقی شود.

وی گفت: ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی و تولید فرآورده‌های غذایی دارویی از محصولات استراتژیک استان می‌تواند از خام‌فروشی محصولات ارزشمند استان مانند زرشک، زعفران و عناب جلوگیری کند و یکی از بهترین راهکارهای توسعه اشتغال پایدار، ایجاد ارزش‌افزوده محصولات و توسعه اقتصادی، جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه و کاهش ضایعات محصولات کشاورزی است.

رییس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی افزود: میوه عناب با توجه به خواص تغذیه‌ای و دارویی بالا، پتانسیل بسیار خوبی برای فرآوری دارد و می‌توان از این محصول فرآورده‌های متعدد غذایی و دارویی تولید کرد.

وی بیان کرد: جهاد دانشگاهی استان از سال ۱۳۹۶ برای کاهش خام‌فروشی و صادرات خام محصولات استراتژیک استان و ایجاد فرآورده‌های متنوع‌تر و باکیفیت‌تر از این محصولات اقدام به تولید دانش فنی فرآورده‌های متعدد و متنوعی بر پایه محصولات استراتژیک استان کرده که از جمله آن می‌توان به بیسکویت عناب، کیک عناب، چیپس عناب، شکلات عناب، سرکه عناب، سرکه زرشک و گل محمدی ،کوکی عناب، مربای پری بیوتیک عناب، سس زرشک، سس عناب و آبنبات زرشک دارای خاصیت تصفیه خون اشاره کرد.

صادقی گفت: جدیدترین محصول ثبت اختراع شده در این نهاد، فرآورده «قرص جوشان آرام‌بخش و ضد افسردگی عناب» است.

وی یادآور شد: قرص‌های جوشان معمولا یک فرم ایده‌آل در بین بیماران، کودکان و سالمندانی هستند که به دلایل مختلف فیزیولوژیکی توانایی بلع قرص را ندارند.

رییس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی تصریح کرد: فرمولاسیون قرص جوشان آرام‌بخش عناب قابلیت تولید صنعتی را داشته و فاقد ساکارز و گلوتن است و به همین دلیل استفاده از آن برای افراد مبتلا به سلیاک و دیابت بلامانع است.

وی ادامه داد: این محصول فاقد نگهدارنده‌های شیمیایی و سنتزی بوده و یک محصول فراسودمند به شمار می‌آید.