#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

۲ طرح کارگاهی صنایع دستی در شهرستان بیرجند به مناسبت هفته صنایع دستی با حضور فرماندار بیرجند و مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی افتتاح شد.

 رییس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان بیرجند روز یکشنبه در این آیین گفت: این ۲ طرح شامل کارگاه دوخت لباس پامبوک و کارگاه استودیو سرامیک رهاست که با اعتبار چهار میلیارد ریال راه‌اندازی شده است.

علی جنتی‌فر از اشتغال مستقیم ۱۵ نفر در این کارگاه‌ها خبر داد و افزود: از اهداف طرح توسعه کارگاه‌های صنایع‌ دستی می‌توان به توسعه کسب‌ و کار خانگی و ایجاد اشتغال در این رشته اشاره کرد که در نهایت منجر به تولید کالای قابل‌ عرضه به بازارهای داخلی و خارجی می‌شود.

وی اظهار داشت: تولید صنایع‌ دستی و سنتی با کاربری امروزی و طراحی مناسب از ضروریات اصلی جذب بازارهای جهانی و موفقیت در تجاری‌سازی صنایع‌ دستی است.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان بیرجند گفت: طرح ملی توسعه کارگاه‌های صنایع‌ دستی از جمله طرح‌های حمایتی حوزه اشتغال است که با همکاری اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به‌عنوان نهاد توسعه‌ای در حال اجراست.