مدیر کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا خراسان جنوبی گفت: با توجه به موجود بودن انواع واکسن کرونا در استان، اطلاع‌رسانی‌های لازم برای ترغیب کسانی که تاکنون اقدام به تزریق واکسن نکرده‌اند، ضروری است.

ناصر نبی‌زاده روز دوشنبه در نودمین نشست کمیته اطلاع‌رسانی و تبلیغات شورای اطلاع‌رسانی خراسان جنوبی و کمیته اطلاع‌رسانی ستاد استانی مدیریت کرونا با اشاره به ۲ شهرستان قرمز این استان افزود: متاسفانه تعداد فوتی‌های استان در هفته گذشته نسبت به هفته ماقبل آن، ۲ برابر شده که زنگ‌ خطری برای همه ماست.

وی با مروری بر موارد مطرح شده در جلسه اخیر ستاد استانی مدیریت کرونا عنوان کرد: تاکید استاندار خراسان جنوبی در این جلسه بر فرهنگ‌سازی استفاده از واکسن و اطلاع‌رسانی هدفمندتر برای پوشش کامل جامعه بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: مصوبه مرتبط با کمیته اطلاع‌رسانی نیز درخصوص همین موضوع بوده و اطلاع‌سانی در این زمینه ضروری اعلام شده است همچنین استفاده از ظرفیت روحانیون و صاحبان کلام مورد تاکید قرار گرفت.

وی با بیان اینکه از هشت شهر قرمز کشور ۲ شهر در خراسان جنوبی قرار دارد و این موضوع نگران‌کننده است اضافه کرد: تشویق افراد واجد شرایط به زدن دز سوم واکسن کرونا می‌تواند در کاهش مبتلایان و فوتی‌ها موثر باشد.

نبی‌زاده گفت: همچنان محورهای اصلی اقناع عمومی و اطلاع‌رسانی برای گسترش جریان واکسیناسیون در کل جامعه است و اطلاع‌رسانی شایسته و گسترده‌تر تا زمان رسیدن به نتیجه مطلوب ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در ستاد استانی کرونا برای زائرسرای آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم (ع) در طبس نیز تصمیماتی گرفته شد افزود: رییس کمیته اطلاع‌رسانی شهرستان طبس با تولیت آستان برای نصب بنرهای اطلاع‌رسانی در جهت رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از سوی زائران، رایزنی‌های لازم را انجام دهد.

مدیر کمیته اطلاع‌رسانی ستاد استانی مدیریت کرونا از رییس کمیته اطلاع‌رسانی شهرستان فردوس نیز درخواست کرد تا با توجه به فصل برداشت انار در این شهرستان، با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت و سازمان جهاد کشاورزی، هرچه سریع‌تر نسبت به اطلاع‌رسانی شیوه‌نامه‌های بهداشتی و راهکارهای برداشت سالم محصولات، اقدام کنند.

وی به مصوبه مرتبط با بازگشایی تالارهای پذیرایی هم اشاره کرد و گفت: طبق این مصوبه تالارها باید فقط از ۳۰ درصد ظرفیت خود استفاده کنند، این در حالیست که با صد درصد ظرفیت فعالیت دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی که به عنوان مدعو در این جلسه حضور داشت، گفت: درخصوص اقامتگاه‌های بوم‌گردی و تاسیسات گردشگری استان، به بخش نظارت همچنین انجمن صنفی تاسیسات گردشگری تاکید شده تا پذیرش مسافر فقط با کارت واکسیناسیون یا نتیجه آزمایش مرتبط با ۲۴ ساعت قبل انجام شود.

حسن رمضانی با بیان اینکه کارکنان تاسیسات گردشگری نیز موظف به استفاده از واکسن شده‌اند ادامه داد: صدور یا تمدید پروانه نیز منوط به ارایه کارت واکسیناسیون فرد مسئول و تمامی همکاران آن مجموعه شده است.

وی گفت: تالارهای پذیرایی عمدتا زیر نظر اداره کل میراث فرهنگی نیستند، مگر تالارهایی که ‌در هتل‌ها مستقر باشند که در این خصوص تذکرات لازم داده شده و اطلاع‌رسانی ادامه خواهد داشت.