معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: اطلاع‌رسانی اقدامات به جامعه این ویژگی را دارد که ضمن اعلام شفافیت عملکرد، روند اجرای کار و میزان نیازهای موجود را به مردم منتقل می‌کند.

 سید کمال‌الدین میرجعفریان در جلسه‌ای با هیات امنای ستاد بازسازی عتبات عالیات و بنیاد زائر استان افزود: اطلاع‌رسانی مناسب درخصوص اقدامات و برنامه‌ها باید در اولویت کار مجموعه قرار گیرد.

وی بر اطلاع‌رسانی مناسب درخصوص اهمیت ساخت زائرسرای استان در مشهد به جهت بهره‌مندی اقشارکم درآمد برای تشرف به زیارت حضرت ثامن الحجج (ع) و اقدامات انجام شده و نیازمندی‌های طرح تاکید کرد.

معاون استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: در این زمینه می‌بایست از ظرفیت تریبون‌های نمازجمعه و جماعات، صدا و سیما و فضای مجازی حداکثر استفاده را برد.

وی با تاکید بر اینکه مردم استان همواره در کمک به همنوعان خود سنگ تمام گذاشته‌اند تصریح کرد: خراسان‌ جنوبی از دیرباز در این گونه اقدامات خیرخواهانه همواره جزو استان‌های پیشرو بوده است.

میرجعفریان ضمن تشکر از نماینده ولی فقیه در استان و نیز استاندار خراسان جنوبی به واسطه تاکیدات ویژه‌ای که برای احداث زائرسرای استان داشته‌اند گفت: به واسطه پیگیری‌ها و حمایت‌های همه‌جانبه استاندار علیرغم فشردگی برنامه موضوع زائرسرا در اولویت کارهای سال ۹۸ قرار داشته است.

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی و نهادهای انقلابی هر کدام در حوزه وظایف و اختیاراتشان می‌توانند در این موضوع همراهی کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی تدوین یک برنامه جامع در ابتدای سال و پیگیری همه موارد در طول سال را از جمله کارهایی عنوان کرد که باید در اولویت برنامه‌های هیات امنا قرار گیرد.

وی گفت: سال گذشته با هم‌افزایی همه دستگاه‌های اجرایی زیرساخت‌های لازم برای سفر اربعین به گونه‌ای فراهم شد که برای همیشه کارایی دارد.

میرجعفریان افزود: از همین تجربه عتبات عالیات می‌توان در ساخت زائرسرا هم استفاده کرد تا نتیجه مطلوب‌تری حاصل شود و این پروژه عظیم به زودی به ثمر برسد.

در این جلسه که با هدف بررسی اقدامات یک سال گذشته و تعیین هیات مدیره جدید بنیاد زایر تشکیل شد، حجت الاسلام نوفرستی امام جمعه موقت بیرجند، میرجعفریان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، جوینده رییس ستاد عتبات عالیات، داعی مدیر کل راه و شهرسازی، عباسی رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان، تقی زاده رییس شورای شهر بیرجند و زینلی مدیرعامل کارخانه کویرتایر به عنوان اعضای جدید هیات مدیره بنیاد انتخاب شدند.

ساخت بنای زائرسراهای استان خراسان جنوبی که با پنج هزار و ۵۰۰ مترمربع در ۹ طبقه از سال‌ها قبل در مشهد مقدس پیش بینی شده از سال گذشته وارد فاز عملیاتی و اجرایی شده است.