رئیس مجمع بسیجیان خراسان جنوبی گفت: سازماندهی و فعال‌سازی ۴۵۲ هیات اندیشه‌ورز در اقشار مختلف بسیج شهرستان و استان از اقدامات مجمع بسیجیان در یک‌سال گذشته است.

 ابوالفضل نوفرستی  در اجلاس سالانه مجمع بسیجیان خراسان جنوبی که در محل حسینیه جماران بیرجند برگزار شد، اظهار داشت: در طول تاریخ انقلاب اسلامی ایران ثابت شده که بسیجیان یکی از اقشار مخلص، پرتلاش، کم‌هزینه و پرافتخار برای نظام اسلامی بودند و چه در دوران دفاع مقدس و چه پس از آن در بخش‌های مختلف نقش‌آفرینی کردند.

وی بیان کرد: می‌توان به جرات اذعان داشت هر جا باری بر روی زمین بوده بسیجیان این بار را برداشتند و به سر منزل مقصود رساندند و اکنون نیز شجره طیبه بسیج توانسته برکات خود را جاری و ساری نگه دارد تا جایی که یکی از مجموعه‌های بسیار با برکت در نظام اسلامی است.

رئیس مجمع بسیجیان خراسان جنوبی به اهم اقدامات مجمع در یکسال گذشته اشاره کرد و گفت: در این مدت ۶ کارگروه تخصصی با عنوان آموزش و تربیت، اقتصاد و زیربنایی، آموزش، تحقیقات و فناوری، بهداشت، سلامت و محیط زیست، فرهنگی و اجتماعی و کارگروه زنان و خانواده در هر یک از مجامع بسیجیان شهرستانی سازماندهی و فعال شده است.

نوفرستی بیان کرد: شناسایی و اولویت‌بندی نظام مسائل شهرستانی توسط کارگروه ۶ گانه تخصصی انجام شد و در مجموع ۶۶۰ مسئله در مجامع بسیجیان احصا شده است.

وی با اشاره به تدوین طرح پیشنهادی اجرایی با تکیه بر ظرفیت‌های شهرستانی برای کمک به حل مسئله اولویت‌دار توسط هر کارگروه در مجامع بسیجیان، عنوان کرد: هر کارگروه یک طرح اجرایی را تدوین کردند که به تناسب ظرفیت شهرستان این طرح‌های برای حل مشکلات پیگیری و اجرا می‌شود.

نوفرستی خاطرنشان کرد: هفت کارگروه تخصصی در مجمع بسیجیان استان فعال شده است، افزود: طرح تاسیس مرکز زایمانی بیوتی سنتر، بررسی عوامل موثر در کاهش زیست عفیفانه در نوجوانان دبیرستانی دوره دوم و طرح سازماندهی کسب و کارهای خانگی در قالب خوشه‌های صنعتی از موضوعات مهم در کارگروه تخصصی زنان و خانواده است.

وی ادامه داد: طرح توانمندسازی و مردمی‌سازی اقتصاد در استان و طرح زنجیره ارزش افزوده محصولات مزیت‌دار نیز توسط گروه تخصصی اقتصاد و زیربنایی مجمع بسیجیان استان تدوین شده است.

رئیس مجمع بسیجیان خراسان جنوبی با اشاره به تدوین طرح مسجد کانون تربیت انقلابی و طرح توسعه واحدهای قرآنی در محلات توسط گروه تخصصی آموزش و تربیت مجمع بسیجیان خراسان جنوبی، عنوان کرد: طرح ازدواج آگاهانه و آسان و طرح ارتقای نقش مردان در عرصه عفاف و حجاب توسط گروه فرهنگی و اجتماعی و همچنین طرح تهیه بانک نیروهای تراز انقلاب و طرح تهیه کاربست احصا مشکلات اداری استان در گروه تخصصی مدیریت و حکمرانی ارائه شده است.

نوفرستی افزود: همچنین طرح زیست بوم اشتغال دانش‌بنیان با رویکرد فرآوری مواد معدنی و طرح بارورسازی ابرها از طریق نصب ژنراتورهای زمینی توسط گروه تخصصی آموزش، تحقیقات و فناوری مجمع بسیجیان استان تدوین شده است.

وی با اشاره به همکاری با استانداری خراسان جنوبی و سازمان‌ها و دستگاه‌های متولی برای کمک به شناسایی و اولویت‌بندی پنج مسئله استان مبتنی بر سند آمایش، تصریح کرد: فراخوان طرح‌های مسئله محور استان و دعوت از فرهیختگان و صاحبنظران استانی و خارج از استان برای کمک به پنج مسئله اساسی استان شامل اقتصاد مرز، صنایع تبدیلی و تکمیلی، حوزه محصولات کشاورزی با اولویت محصولات راهبردی، موانع توسعه معدن استان و حوزه گردشگری ارائه شده است.

نوفرستی افزود: تاکنون ۸۵ طرح مبتنی بر نظام مسائل شهرستانی و استانی در مجامع بسیجیان اعلام وصول شده که ساعات‌ها کار کارشناسی برروی آن انجام شده است، طرح رویداد توسعه کارآفرینی محصولات مزیت‌دار استان به عنوان طرح برگزیده انتخاب شده است.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور