رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: تاکنون حدود ۲۰ هزار تن گندم در ۹ شهرستان این استان از کشاورزان خریداری شده است.

 غلامرضا قوسی افزود: از این مقدار ۱۳ هزار و ۸۷۰ تن گندم توسط مراکز تعاون روستایی و پنج هزار و ۹۰۰ تن گندم توسط شرکت غله استان خریداری شده است.

وی اظهار داشت: از ابتدای خردادماه تاکنون ۱۵ مرکز برای خرید تضمینی گندم از کشاورزان خراسان جنوبی فعالیت خود را آغاز کردند و تا زمانی که گندم برای فروش وجود داشته باشد خرید تضمینی گندم ادامه دارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: بیشترین خرید تضمینی گندم به میزان ۲ هزار و ۱۹۴ تن مربوط به شهرستان طبس بوده و کمترین خرید تضمینی گندم در شهرستان درمیان صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: تمامی مراکز خرید تضمینی گندم آمادگی لازم را در سراسر استان برای خرید این محصول دارند.

قوسی افزود: خرید تضمینی به منظور حمایت از تولید محصولات اساسی کشاورزی و ایجاد تعادل در نظام تولید و جلوگیری از ضرر و زیان کشاورزان صورت می‌گیرد و دولت موظف است هر سال خرید محصولات اساسی کشاورزی از جمله گندم، برنج، جو، ذرت و غیره را تضمین کند و حداقل قیمت خرید تضمینی را اعلام و نسبت به خرید آن اقدام کند.

وی بیان کرد: تاکنون بیش از ۴۷۴ میلیارد ریال به گندم‌کاران خراسان جنوبی در راستای اجرای طرح خرید تضمینی گندم پرداخت کرده‌ایم.