استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه مدیریت واحد در مرزها نهادینه شود، گفت: ماموریت ویژه‌ای به معاونت عمرانی مبنی بر طرح جامع ساماندهی ماهیرود دادیم که به زودی مطالعات آن به اتمام می‌رسد.

جنوبی، محمد صادق معتمدیان، در شورای ساماندهی مبادلات مرزی خراسان جنوبی که با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور برگزار شد، با تاکید براینکه مرز ماهیرود امن‌ترین مرز شرق کشور است، گفت: حضور مردم در این منطقه تامین امنیت را به همراه داشته است.

وی با اشاره به اینکه زیرساخت‌های گمرک در مرزهای استان تحولی جدی در مرزهای استان را ایجاد کرده است، افزود: با تمامی سرکنسولگری‌ها در کشور افغانستان ارتباط گرفتیم و فعالیت و توانمندی‌های خراسان جنوبی را به آنها معرفی کردیم.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید براینکه هدف ما اقلیم کردستان و کشور افغانستان توسعه صادرات داشته باشیم، گفت: با دستور رئیس جمهور کمیته ویژه برای توسعه صادرات با کشور افغانستان تشکیل شده است که امیدواریم به زودی اختیاراتی که به استانداران داده می‌شود، تحولی در صادرات و واردات را شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه مدیریت واحد در مرزها نهادینه شود، افزود: ماموریت ویژه‌ای به معاونت عمرانی مبنی بر طرح جامع ساماندهی ماهیرود دادیم که به زودی مطالعات آن به اتمام می‌رسد.

معتمدیان با بیان اینکه با قرارداد چینی‌ها در چابهار موجب شد تا مرزماهیرود را به عنوان مکمل معرفی کند، تصریح کرد: از نگاه استانی و شهرستانی به نگاه ملی و بین المللی تغییر دادیم و در ۵ سال آینده کشورهای چین و هند اقتصاد اول و دوم جهان را به دست خواهند گرفت و شرق کشور ایران و نام خراسان‌جنوبی نیز باید سهمی نسبت به این موضوع داشته باشد.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله