نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و  امام جمعه بیرجند گفت: امنیت شرط و مقدمه‌ هر کاری در جامعه است و مردم در قالب‌های مختلف نسبت به فداکاری‌های نیروی انتظامی اظهار امتنان و تقدیر دارند.

 حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز پنجشنبه در دیدار فرمانده و جمعی از کارکنان انتظامی خراسان جنوبی که در دومین روز هفته فراجا انجام شد افزود: با حضور پلیس، جامعه امنیت پیدا می‌کند اما می‌بینیم نزد برخی افراد پلیس امنیت ندارد و مسلم است که برای مسائل حفاظتی باید پلیس در برابر مهاجمان و افرادی که خط قرمزها را رعایت نمی‌کنند اقدام به دفاع کند.

وی گفت: بیان زیبای رهبر فرزانه انقلاب درباره نیروی انتظامی هم افتخاری برای آنان است و بقیه موارد که نسبت به نیروی انتظامی نگاه و برخورد دیگری دارند، آنها را به حساب نمی‌آوریم و چند هزارم مردم هستند که ان‌شاء‌الله هدایت‌ شوند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: هر از گاهی که از سوی افرادی اهانت‌ و تهدیدی به نیروی انتظامی می‌شود اینها نه جزو مردم، نه موضع‌شان موضع مردم و نه تعداد قابل توجهی هستند البته یک نفر هم باشد، بد است.

وی گفت: نیروی انتظامی در کنار انواع کارهای روزمره که مردم به آن نیاز دارند، برای ایجاد امنیت جامعه اعم از ایرانی، خارجی، دانشگاهی، طلبه و سایر اقشار تلاش می‌کند و از جان خود مایه می‌گذارند.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی افزود: چه احسانی بالاتر از اینکه در امور مختلف چشم‌هایی نخوابد و بیدار باشد تا امنیت در جامعه ایجاد شود و در این میان افرادی بیایند به جای تشکر از نیروی انتظامی به طرف آنها تیراندازی هم بکنند که یک نوع اهانت است و باید از جانب آنها عذرخواهی کنیم.

وی گفت: اکنون همه ما شاهدیم در زمانی که هیچ کجای جهان امن نیست ایران یکی از امن‌ترین کشورهای منطقه و جهان است.

امام جمعه بیرجند با اشاره به جایگاه مهم پلیس در جامعه ادامه داد: سلسله وجودی نیروی انتظامی به ایجاد امنیت در زمان حضرت علی (ع) برمی‌گردد که هنوز در تاریخ مشهور است.

وی با بیان اینکه خدمت به مردم، نظام و حفظ ناموس و نفوس در ردیف بالاترین عبادت‌هاست گفت: بسیاری از مسائلی که شما نیروهای انتظامی برای آن تلاش می‌کنید، امر به معروف و نهی از منکر و از اوجب واجبات است، آنچه مجموعه را حفظ می‌کند، حدودی دارد که اگر رها شود امنیتی باقی نمی‌ماند.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی با استناد به آیات قرآن گفت: بشری که اشرف موجودات است با تلخی ابتذال به بدترین موجود تبدیل می‌شود و با حدود است که انسان می‌ماند و بدون حد و مرز به شیطان تبدیل می‌شود.

وی افزود: کار نیروی انتظامی مقدس است حال چه از شما قدردانی شود یا نشود آنچه مهم بوده ماهیت اصل قضیه است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جوبی گفت: دعای صالحین، رهبر انقلاب و امام زمان (عج) همراه شماست و غرض اصلی دشمن از توطئه این است که اوضاع را به هم بریزد تا به مردم آسیب برسد اما بیداری شماست که جان، مال، ناموس، حیثیت و شان مردم را حفظ می‌کند.