معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: همراهی مردم، زمینه‌ساز توفیق مدیران است و اتحاد و همدلی مردم و مدیران، مهمترین امتیاز ما در برابر همه دسیسه‌های استکبار جهانی محسوب می‌شود.

ناصر خوش خبر روز چهارشنبه در آیین معرفی اولین بخشدار بخش سرداران شهرستان نهبندان افزود: خدمت صادقانه به‌ویژه در مناطق کمتر توسعه یافته، توفیقی برای مسوولان و خادمان نظام و مردم است.

وی تصریح کرد: هدف اصلی از اجرای همه برنامه‌ها در استان این است که مناطق کمتر توسعه یافته به میانگین شاخص‌های برخورداری برسند و دسترسی مردم به امکانات و خدمات رفاهی بیشتر شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: انتخاب دستگاه معین برای اجرای پروژه‌های عمرانی و اقتصادی در نهبندان در همین راستا انجام شد.

وی با بیان اینکه برخورداری از زیرساخت‌ها و امکانات، حق مردم است افزود: مردم سختکوش، ولایتمدار و همیشه همراه این منطقه باید با کمترین مشقات به خدمات دسترسی داشته باشند.

خوش خبر ایجاد بخش سرداران را ظرفیتی جدید برای ارائه خدمات بهتر به مردم منطقه دانست و اظهار داشت: با تاسیس بخش سرداران نهبندان و راه‌اندازی بخشداری، دستگاه‌ها باید تلاش کنند که ورود بهتری به مسائل منطقه داشته باشند تا زیرساخت‌های لازم فراهم شود و موانع سد راه توسعه شهرستان رفع شود.

وی گفت: تعامل مردم و مدیران بهترین راهکار برای تسهیل مسائل اجتماعی و فرهنگی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی به ظرفیت‌های شهرستان نهبندان اشاره کرد و افزود: با استفاده از توان بخش خصوصی باید سرمایه‌گذاری برای بهره‌برداری هرچه بیشتر از این مزیت‌ها را رقم بزنیم.

وی گفت: ظرفیت جامعه علمی و دانشگاهی هم باید مسیر درست رسیدن به هدف را مشخص کنند.

در این آیین مهدی نیازی به عنوان اولین بخشدار بخش سرداران شهرستان مرزی نهبندان معرفی شد.

هیات وزیران در جلسه ۲۷ مهر ۱۳۹۹ به پیشنهاد وزارت کشور و به استناد قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری، مصوب کرد در شهرستان نهبندان، بخش سرداران از ترکیب دهستان‌های عربخانه، سهل‌آباد و سیدال ایجاد شود و بر همین اساس روستای دهک به عنوان مرکز بخش سرداران تعیین شد.

مرکز شهرستان نهبندان در ۲۰۰ کیلومتری جنوب بیرجند است.