#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: ۳۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر رییس جمهور به علاوه ۳۰ میلیارد تومان متمم اعتبارات این سفر برای اجرای پروژه‌های بازآفرینی شهری استان اختصاص یافت.

 علیرضا عباس‌زاده روز سه‌شنبه در نشست ستاد بازآفرینی شهری استان افزود: از محل این اعتبار ۱۳ پروژه اولویت‌دار در سطح هزار و هفت هکتار بافت فرسوده استان اجرا می‌شود.

وی گفت: طرح‌های بازآفرینی شهری در محلات هدف هفت شهر بیرجند، قاین، نهبندان، فردوس، بشرویه، سرایان و خوسف باید اجرا شود که ۶۵ درصد سطح پروژه‌ها مربوط به مرکز استان است.

معاون استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: در حال پیگیری برای استفاده از محل منابع دیگر از جمله پروژه‌های عمران شهری و روستایی، محرومیت‌زدایی و مدیریت بحران برای بازآفرینی شهری هستیم.

وی بیان کرد: پروژه‌های بازآفرینی در محلات دارای بافت تاریخی، روستاهای جدید الحاق شده، بافت فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی اجرا می‌شود.

عباس‌زاده گفت: در این زمینه فرمانداران به عنوان رییس ستاد بازآفرینی شهری باید اولویت‌های نخست پروژه‌های بازآفرینی شهر مربوطه را به دبیرخانه ستاد استان اعلام کنند.

وی افزود: بعد از بررسی دبیرخانه ستاد، پروژه‌های اولویت‌دار مشخص می‌شود و برای اجرا با تخصیص ۳۰ میلیارد تومان اعتبار در دستور کار قرار می‌گیرد که از این طریق شاهد تجمع برنامه‌ها و ایجاد انتظار نخواهیم بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به افزایش اعتبارات ستاد بازآفرینی شهری تصریح کرد: در سفر سال گذشته رییس جمهور به استان ۳۰ میلیارد تومان اعتبار به ستاد بازآفرینی شهری استان تخصیص یافت و ۳۰ میلیارد تومان دیگر نیز به‌زودی تخصیص می‌یابد.

وی میزان اعتبار پروژه‌های بازآفرینی شهری استان را مطلوب عنوان کرد و گفت: اگر اعتبارات پارسال ۲۲ میلیارد بوده امسال ۱۲۲ میلیارد تومان است و حدود چهار برابر اعتبار در نظر گرفته خواهد شد.

عباس‌زاده تاکید کرد: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا منابع این حوزه هدر نرود و برای پروژه‌های با اولویت هزینه شود از طرفی توزیع اعتبار شهرستانی نیز مدیریت شود.

وی گفت: دبیرخانه ستاد با شهرداری‌های هفت شهر دارای باف فرسوده و بازآفرینی شهری استان مکاتبه‌ای مبنی بر اعلام اعتبارات داخلی شهری امسال در حوزه بازآفرینی شهری انجام دهد.

اکنون ۳۳.۶ درصد جمعیت شهری استان در هزار و هفت هکتار بافت ناکارآمد و فرسوده هفت شهر استان خراسان جنوبی سکونت دارند.