#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

استاندار خراسان جنوبی گفت: مسائل و مشکلات مردم با فعالیت‌های روزمره اداری قابل حل نیست بلکه تلاش شبانه‌روزی و کار جهادی را می‌طلبد.

جواد قناعت روز شنبه در نشست شورای اداری شهرستان بشرویه که با محوریت تکریم فرماندار و معارفه سرپرست فرمانداری بشرویه در این شهرستان برگزار شد، افزود: امروز در حوزه اقتصاد در وضعیتی قرار داریم که با روال عادی کار اداری نمی‌توان خدمت کرد و برای رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی باید به‌صورت دوشیفت کار کنیم.

وی گفت: توسعه روستایی، شهری، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و در یک کلام توسعه همه‌جانبه جز در سایه همدلی، هم‌افزایی، اتحاد و یکپارچگی حاصل نمی‌شود لذا سرعت توسعه به دو رکن همدلی و اتحاد و مسوولان پیگیر و مقتدر بستگی دارد تا چرخ توسعه سریعتر بچرخد.

استاندار خراسان جنوبی اضافه کرد: شهرستان بشرویه در برخی شاخص‌های توسعه با جایگاه خود فاصله دارد که امید است این فاصله را در کوتاه‌ترین زمان ممکن بتوانیم کاهش دهیم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های استانی و شهرستانی اظهار داشت: باید تلاش کرد در هر شهرستانی این ظرفیت‌ها بالفعل شود.

قناعت با تاکید بر اینکه فرمانداران پس از انتصاب  باید در محل خدمت سکونت داشته باشند تا وقت و زمان آنان برای خدمت به مردم باشد گفت: بعد از معارفه کمتر از ۱۰ روز خانواده خود را در بیرجند مستقر کردم و این کار از شرط‌های رییس جمهور است لذا ما در استان فرماندار پروازی نداریم.

وی افزود: شهرستان بشرویه جاذبه‌های طبیعی و ظرفیت‌های اقتصادی دارد که می‌توان به درستی از آنها برای اشتغال شهرستان، اقتصاد منطقه و جذب سرمایه‌گذار استفاده کرد.

استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: از موضوعاتی که همه باید کمک کنند همین مسئله است چون استان‌های دیگر جلوتر حرکت کرده‌اند و در خراسان جنوبی هم باید سرمایه‌گذار جذب شود.

وی با بیان اینکه زیرساخت حضور سرمایه‌گذار باید فراهم باشد گفت: جذب سرمایه‌گذار دستوری نیست بلکه هنر خاصی نیاز دارد که باید به سمت سرمایه‌گذار برویم.

قناعت تاکید کرد: سرمایه‌گذاری که وارد شهرستان می‌شود نباید او را فراری داد بلکه مدیران استانی و شهرستانی باید در جذب و حفظ سرمایه‌گذار تلاش کنند و قوانین را تا جایی که ممکن است انعطاف دهند.

وی با بیان اینکه بشرویه به عنوان بهشت باستانی ایران نامگذاری شده و دهمین شهر تاریخی است که شهر خشت و گل ایران هم نام دارد ادامه داد: فرصت بسیار عالی برای جذب گردشگری است که در کنار این ظرفیت‌ها و موقعیت خاص جغرافیای بشرویه برای جذب گردشگر و سرمایه‌گذار برای ایجاد اشتغال تلاش شود.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به وجود مفاخری مانند استاد بدیع‌الزمان فروزان‌فر در بشرویه گفت: از ظرفیت علما و مفاخر نیز برای توسعه شهرستان و منطقه باید بیشتر استفاده کرد.

وی با تاکید بر حسن سلوک در بین مدیران دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران اظهار داشت: اگر در خدمتگزاری خوب عمل کرده و رضایت مردم را جلب کنیم رضای خداوند را هم در پی خواهد داشت و اعتماد بین مردم و مسوولان نیز ترمیم می‌شود.

قناعت ادامه داد: دولت سیزدهم دولت همه ملت ایران است و مربوط به قوم، قشر و جناح خاصی نیست لذا باید خاضعانه و خالصانه در خدمت همه مردم باشیم.

وی با اشاره به انتصاب سرپرست فرمانداری بشرویه گفت: انتظار است ائمه جمعه به عنوان پدران معنوی شهرستان در کنار فرمانداران باشند تا با حمایت و پشتیبانی نماینده مجلس شاهد همکاری و هم‌افزایی در جهت توسعه و پیشرفت شهرستان باشیم.

استاندار خراسان جنوبی گفت: شاخص‌های ما در تغییرات مدیریتی منطبق بر سیاست‌های دولت سیزدهم بوده لذا هر هشت سال تغییر مدیران طبیعی است.

وی با بیان اینکه افرادی در پست‌های سیاسی وارد می‌شوند که مبتنی بر گفتمان آن دولت باشند افزود: چرخش مدیران در همه جا وجود دارد و در انتخاب مدیران افرادی گزینش می‌شوند که انقلابی، ارزشی و ولایتمدار بوده و فارغ از نگاه لیبرالی با نگاه دینی و انقلابی، متخصص و کاربلد باشند.

قناعت اظهار داشت: فرماندار جدید باید توسعه متوازن شهرستان و نگاه کلان به توسعه را مد نظر داشته باشد و از خرد جمعی صاحبان اندیشه، تخصص و تجربه چه در شهرستان یا خارج از منطقه کمک بگیرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به وقایع اخیر در کشور اوکراین اشاره کرد و گفت: اوکراین در زمان شوروی سابق سومین کشور هسته‌ای جهان بود و در حالی که آمریکا، انگلیس و روسیه به اوکراین این اطمینان را داده بودند که اگر سلاح هسته‌ای خود را تحویل دهد امنیت آن کشور تضمین می‌شود امروز شاهد هستیم که کمتر از سه روز در حال فروپاشی است.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه آمریکا قابل اعتماد نیست چرا که پشت پهلوی را هم خالی کرد و نمونه‌های دیگر هم در تاریخ موجود است اظهار داشت: اگرچه ما با هر تهاجم جنگی مخالف هستیم ولی باید عبرت گرفت که آمریکا قابل اعتماد نیست.

وی گفت: برخی از سیاسیون و خواص در سطوح ملی نیز باید به این باور برسند که آمریکا قابل اعتماد نیست و عبرت بگیرند.

قناعت با اشاره به پیش‌بینی‌های رهبر معظم انقلاب از بدعهدهای آمریکا بیان کرد: باید محیط‌های علمی، شخصیت رهبری را واکاوی کنند و آن زمان می‌بینیم با رهبری مواجه هستیم که دانشمند، حکیم و سیاستمدار و نظریه‌پرداز است.

وی ادامه داد: نگاه‌های لیبرالی که در اقتصاد و معیشت وجود داشته باعث شده در کشور دچار مشکل شویم اما امنیت برقرار است و وجود رهبری یک نعمت محسوب می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: با مجموعه پراکنده‌ای از توصیه‌ها در مواجهه با رهبری نیستیم بلکه اگر خوب دقت کنیم با نظام فکری مواجه هستیم.

وی افزود: مقام معظم رهبری صاحب یک منظومه فکری است که سه رکن نظام بینشی، منشی و کنشی در مجموعه بیانات ایشان دیده می‌شود و توحیدمحوری هسته این نظام فکری است.

قناعت گفت: در هر زمینه‌ای که مستقیم مربوط به مقام معظم رهبری است حرف اول را در دنیا می‌زنیم و اگر در جایی ضعف وجود دارد مربوط به حاکمیت و نظام نیست بلکه مدیران باید پاسخگو باشند.

وی ادامه داد: نظام سلطه با امپراطوری رسانه‌ای نفوذ می‌کند و برخی باورها و اعتقادها را تغییر می‌دهد لذا در حال ورود به جنگ پنجم با نظام سلطه هستیم.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه جنگ پنجم از نوع ادارکی است گفت: در این جنگی ادراکی، رسانه‌های بیگانه و فضاهای مجازی راجع به یک موضوع، صحنه‌ها را به گونه‌ای می‌چینند تا مخاطب مطابق میل دشمن، باور کند و آن را بپذیرد.

وی با بیان اینکه جنگ ادارکی دامن برخی خواص را هم گرفته است ادامه داد: بهترین شیوه برای ترمیم اعتماد مردم به مسوولان نظام حضور در بین مردم است.

استاندار خراسان جنوبی در این نشست که نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه بشرویه و جمعی از مسوولان نیز حضور داشتند، حکم انتصاب “حسن علی‌زاده” به عنوان سرپرست فرمانداری بشرویه را اعطا کرد و از “علی شفیعی” فرماندار سابق قدردانی شد.

حسن علی‌زاده دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد حقوق جزا و جرم‌شناسی، عناوین بخشدار شاسکوه، کارشناس امور اجتماعی انتخابات و شوراهای بخش سده، مسئول دفتر سیاسی فرمانداری خوسف، کارشناس امنیتی و انتظامی بخشداری مرکزی خوسف، کارشناس امنیتی و انتظامی فرمانداری بیرجند، مسئول دبیرخانه شورای تامین شهرستان بیرجند و دبیر کمیته امنیت ستاد انتخابات فرمانداری بیرجند را در سوابق اجرایی خود دارد.

استان خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و تاکنون سرپرست‌های فرمانداری‌های بیرجند، طبس، قاینات، زیرکوه، فردوس، سرایان و بشرویه معرفی شده‌اند.

بشرویه در فاصله ۳۰۰ کیلومتری بیرجند قرار دارد و دارای ۲ بخش مرکزی و اٍرسک است.