مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی از ارتقا ساختار تشکیلاتی «مدیریت جمع آوری و فروش اموال تملیکی خراسان جنوبی» به اداره کل خبر داد.

 مرتضی ذاکریان، در نشست خبری گفت: با پیگیری‌های استاندار خراسان جنوبی و با توجه به دستورات صریح رؤسای قوای مجریه و قضائیه و در راستای وظایف محول شده جدید قانونی به سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی «مدیریت جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان خراسان جنوبی» به «اداره کل» ارتقا یافت.

وی بیان کرد: ارتقا تشکیلاتی در سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی کار بسیار ارزشمند و اثربخشی است که یقیناً موجب تقویت عملکرد این سازمان در استان و گسترش اقدامات نتیجه بخش آن خواهد بود.

مهدی اسماعیل پور، مدیرکل جمع آوری و فروش اموال تملیکی خراسان جنوبی نیز به عملکرد ۹ ماهه اداره کل اموال تملیکی استان اشاره کرد و اظهار داشت: تعداد ۶۲۷ فقره پرونده قاچاق کالا به ارزش ۴۶۹ میلیارد و ۶۷۳ میلیون ریال طی ۹ ماهه سال جاری به اموال تملیکی استان ارجاع شده است.

وی از فروش ۷۵ میلیارد و ۲۲۹ میلیون ریال کالای تملیکی طی ۹ ماهه سال جاری خبر داد و بیان داشت: ۸ میلیارد و ۷۲۱ میلیون ریال کالاهای قاچاق غیر قابل مصرف بوده که با طی تشریفات قانونی امحا شده است.

اسماعیل پور با بیان اینکه در زمینه زیر ساخت‌ها اداره کل اموال تملیکی خراسان جنوبی نیازمند توجه بیشتر مقامات استانی و ملی است، گفت: برای احداث ساختمان سوله انباری در فاز اول اجرا، حداقل به اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال نیازمند هستیم.

مدیرکل جمع آوری و فروش اموال تملیکی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: همچنین استفاده از امکانات سایر بخش‌های دولتی به عنوان سوله نگهداری کالاهای مشکوفه در شهرستان‌های دارای کشفیات بالای قاچاق به لحاظ وسعت جغرافیایی استان و قرار گرفتن استان در مسیر ترانزیتی جنوب و شرق مورد انتظار است.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور