#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

 رییس پلیس راه خراسان جنوبی گفت: از امروز تا پنجم شهریور ماه خودروهای با پلاک غیربومی اجازه ورود به استان و خودروهای بومی اجازه خروج را ندارند و ورودی‌های استان کنترل می‌شود.

سرهنگ علیرضا رضایی  افزود: براساس مصوبه اخیر ستاد ملی مقابله با کرونا ممنوعیت تردد همزمان با سراسر کشور از ساعت ۱۲ امروز (۲۴ مرداد) در خراسان جنوبی آغاز شد و تا پنجم شهریور ادامه دارد.

وی تاکید کرد: ورودی و خروجی استان توسط پلیس رصد می‌شود و هر گونه تخلف با اعمال قانون همراه خواهد بود.

رییس پلیس راه خراسان جنوبی درباره تردد بین شهرستانی گفت: پلاک‌های بومی هر شهرستان که داخل شهرها تردد می‌کنند، جریمه نمی‌شوند اما هر گونه تردد بین شهرستانی با پلاک غیر آن شهرستان حایز جریمه خواهد شد.

وی اظهار داشت: مبلغ جریمه برای متخلفان در شهرهای قرمز یک میلیون تومان و در مناطق نارنجی ۵۰۰ هزار تومان است و از رانندگان اخذ می‌شود.

محدودیت‌های ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا از ساعت ۱۲ امروز در سراسر کشور اجرایی شد و خودروهایی که قصد خروج از شهرهای قرمز و نارنجی و ورود به سایر شهرها را داشته باشند، بازگردانده می‌شوند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله کرونا روز گذشته (شنبه) از تعطیلی ۶ روزه همه اصناف، بانک‌ها و مشاغل دولتی در سطح کشور به جز اصناف ضروری (گروه شغلی یک) از روز دوشنبه ۲۵ مرداد تا روز شنبه ۳۰ مرداد ماه به منظور کمک به کنترل کرونا خبر داد.

علیرضا رییسی افزود: ممنوعیت تردد سراسری در جاده‌های کشور از ساعت ۱۲ روز یکشنبه (۲۴ مرداد) تا جمعه (۵ شهریور) اعمال خواهد شد و همه مجوزهایی که تاکنون برای تردد صادر شده است، لغو می‌شود.

وی بیان کرد: همچنین همه اصناف، ادارات و بانک‌ها از دوشنبه (۲۵ مرداد) تا پایان روز کاری شنبه هفته آینده (۳۰ مرداد) به جز ادارات و اصناف ضروری تعطیل هستند.

تردد شبانه نیز از ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد ممنوع است و رانندگان متخلف مشمول جریمه می‌شوند.

بنابر اعلام دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در حال حاضر خراسان جنوبی در روند صعودی شدید پیک پنجم کرونا قرار دارد و شمار بیماران تنفسی بستری در بیمارستان‌های استان به بیش از ۴۵۰ نفر رسید.

براساس آخرین رنگ‌بندی شهرستان‌ها از ۲۳ مرداد که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد، هفت شهرستان خراسان جنوبی در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر)، ۲ شهرستان در وضعیت نارنجی (پرخطر) و ۲ شهرستان در وضعیت زرد (متوسط خطر) است.