رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی از برگزاری مراسم گرامیداشت ۹ دی در ۲۵ نقطه استان خبر داد و گفت: ۱۰۰ عنوان برنامه برای بزرگداشت ۹ دی روز “بصیرت و میثاق امت با ولایت” در استان خراسان جنوبی پیش‌بینی شده است.

حجت‌الاسلام محسن مشرفی روز چهارشنبه در نشست خبری افزود: در قالب این ۱۰۰ برنامه ۱۲ هزار جلسه در سراسر استان برنامه‌ریزی شده که محوریت همه آنها تبیین مسایل روز است و برای برگزاری جلسات تبیینی اساتیدی از تهران نیز دعوت شده‌اند.

وی گفت: همچنین در آستانه سیزدهم دی ماه سومین سالگرد شهادت سردار دلها و روز جهانی مقاومت، برنامه‌های ویژه‌ای در اقصی نقاط استان برگزار خواهد شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی اظهار داشت: بزرگداشت حماسه ۹ دی باعث افزایش هوشیاری و بصیرت افراد جامعه نسبت به شرایط پیش رو می‌شود و در فتنه اخیر که بسیار پیچیده و در واقع جنگ ترکیبی بوده، ابعاد مختلفی را در بردارد اما بصیرت و هوشیاری مردم و ایستادگی پای آرمان‌ها و باورها باعث شد در زمان کوتاه‌تر این فتنه جمع شود.

وی گفت: از همین جهت ضرورت زنده نگهداشتن ایام الله نظیر نهم دی مهم است و باید برای پاسداشت این ایام تلاش کرد.

حجت‌الاسلام مشرفی با اشاره به آنچه در سال ۱۳۸۸ روی داد، افزود: ۲۲ خرداد سال ۱۳۸۸، مردم ایران با حضور گسترده در انتخابات و شرکت ۴۰ میلیونی فضای بانشاطی را تجربه کردند و کام‌ها شیرین شد اما دشمن، فتنه‌انگیزی‌های خود را شروع کرد و فتنه ۸۸ رقم خورد.

وی با اشاره به هجمه‌ای که آن روزها به اصل نظام و اصول اساسی آن وارد شد عنوان کرد: هدف اولیه دشمن آن روزها تضعیف و بعد براندازی نظام بود لذا تلاش داشت اگر نتواند اصل نظام را تحت تاثیر قرار دهد، به ارکان نظام و اعتماد مردم ضربه بزند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با یادآوری حماسه حضور مردم در تشییع پیکر شهدای گمنام گفت: حضور شهدای گمنام باعث طنین انداختن فضای ایثار و شهادت در کشور شد و کاروان شهدا به هر نقطه‌ای وارد شدند فضای آکنده از معنویت بود و مراسم تشییع در اوج معنویت و حضور پرشور مردم رقم خورد.

وی با اشاره به مناسبت‌های پیش رو ادامه داد: غیر از ۹ دی، سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و سالگرد رحلت آیت الله مصباح یزدی را داریم که برای تجدید پیمان با امام و شهدا و رهبر معظم انقلاب فرصت مغتنمی است.

حجت‌الاسلام مشرفی به سفر شخصیت‌های مهم کشوری به استان طی ۴۰ روز گذشته اشاره کرد و گفت: در این مدت استان میزبان شخصیت‌های کشوری از جمله رئیس جمهور، رئیس قوه قضاییه و حجت‌الاسلام و المسلمین قرائتی بود لذا تبیین‌گری خوبی درخصوص موضوعات روز جامعه انجام شد.

وی با اعلام اینکه برنامه محوری گرامیداشت ۹ دی در مرکز استان پنجشنبه شب در حسینیه جماران بیرجند برگزار می‌شود گفت: این مراسم با سخنرانی آیت الله سید احمد خاتمی عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت تهران همراه خواهد بود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی اظهار داشت: امید است مردم فرهنگی و با بصیرت استان از این فرصت‌ها حداکثر استفاده را ببرند و مراسم‌ پیش رو نیز پرشور برگزار شود.

وی با اشاره به اهداف بزرگداشت ایام الله‌ گفت: در این گرامیداشت‌ها نقش محوری رهبر معظم انقلاب در مقابله با طرح و نقشه دشمنان تبیین می‌شود.

حجت‌الاسلام مشرفی با تاکید بر ضرورت تبیین جایگاه رهبری برای جوانان افزود: قشر جوان جامعه باید بداند که دشمن هرچه برای ضربه زدن به این انقلاب و کشور نقشه می‌کشد با تدابیر هوشمندانه رهبر معظم انقلاب خنثی می‌شود.

وی تصریح کرد: همه تبیین‌گران، تریبون‌داران، معلمان و اساتید در تبیین جایگاه ولایت فقیه و نقش موثر رهبری تکلیف سنگینی دارند همچنین شیوه‌های دشمن برای جامعه مخاطب باید تبیین شود به‌ویژه جوانان متوجه باشند که دشمن از چه راه‌هایی برای ضربه زدن به اسلام وارد می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: دشمن در فتنه سال ۸۸، تلاش کرد با شیوه‌های مختلف جوانان را به میدان بیاورد و هنگامی که مردم دریافتند ضربه زدن به اصل اعتقادات مردم، هدف دشمن است، حماسه ۹ دی را رقم زدند و این انقلاب را دوباره احیا کردند.

وی افزود: بنابراین هدف از برگزاری گرامیداشت یوم الله ۹ دی توجه دادن به عمق مردمی بودن انقلاب اسلامی است زیرا انقلاب همواره با حضور مردم حفظ شده و حماسه ۹ دی مهر تاییدی بر این مطلب است.

حجت‌الاسلام مشرفی گفت: از همین رو آنچه فتنه اخیر را خنثی کرد علاوه بر تدابیر حکیمانه رهبر انقلاب، حضور به‌موقع مردم در صحنه بوده است.

وی با بیان اینکه از فرصت گرامیداشت ۹ دی باید برای تبیین فتنه‌های احتمالی پیش رو استفاده کرد افزود: هرچه شرایط پیش می‌رود درخت تنومند نظام جمهوری اسلامی ریشه‌دارتر می‌شود از طرفی دشمنان برای مقابله با نظام از شیوه‌های مختلف و ترکیبی استفاده می‌کنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی تصریح کرد: ولی دشمن هرگز شکست خود را نمی‌پذیرد و دست از فتنه هم بر نمی‌دارد لذا باید با استفاده حداکثری از فضای مجازی برای تبیین اهداف بزرگداشت ۹ دی گام برداریم.

وی با اشاره به تهاجم رسانه‌ای دشمن در زیر سوال بردن دستاوردهای انقلاب اسلامی عنوان کرد: دشمن علیرغم اینکه خودش وضعیت سیاهی دارد اما با دست برتر رسانه‌ای تلاش دارد نداشته‌ها، چهره زشت و قبیح خود را بزک کرده و با رسانه، مردم دنیا را فریب دهد.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور