معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی همزمان با برپایی سیزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب خراسان جنوبی خبر داد.
محمود رمضانی با بیان این که سیزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب خراسان جنوبی از ۳ لغایت ۸ آذرماه در محل نمایشگاه بین المللی استان برگزار می گردد، خاطرنشان کرد: در طول برگزاری نمایشگاه، هر شب با برپایی شب های فرهنگی از ساعت ۱۸ الی ۲۰، میزبان علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی هستیم.
وی با اشاره به این که در اولین روز برگزاری، شب فرهنگی همراه با دکتر شاطری، دکتر بهنام فر و دکتر علیزاده بیرجندی از اساتید دانشگاه بیرجند و از مولفان برجسته استان، برگزار می گردد.
به گفته وی شب دوم، برنامه تجلیل از دست اندرکاران فصلنامه علمی- ترویجی مطالعات فرهنگی – اجتماعی خراسان و رونمایی از ویرایش دوم کتاب جستاری در احوال و آثار مفاخر خراسان جنوبی برگزار خواهد شد.
معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از برپایی شب فرهنگی شهرستان فردوس در شب سوم، ۵ آذر ماه ۹۸، خبر داد و افزود: در این شب، اجرای نمایش طنز توسط هنرمندان شهرستان، اجرای تک نوازی هنرمند پیشکسوت ذوالقار بیتانه و خوانندگی عباس رنجبر، شعرخوانی محلی، معرفی پیشینه شهرستان و پتانسیل های آن، معرفی جاذبه های گردشگری و صنایع دستی فردوس و تجلیل از شاعر و نویسنده پیشکسوت هادی دانش مقدم، را خواهیم داشت.

رمضانی به برپایی شب فرهنگی شهرستان قائن در ۶ آذرماه ۹۸، اشاره کرد و ادامه داد: معرفی پیشینه، صنایع دستی و جاذبه های گردشگری این شهرستان، شعرخوانی محلی توسط شاعر پیشکسوت حسن مختاری، برپایی نمایشگاه آثار و کتب نجیب الله رجبی در حوزه قاین شناسی و تاریخ قاین، برپایی نمایشگاه آثار مولفان قاینی و اجرای موسیقی مقامی و مرشد خوانی از جمله برنامه های این شهرستان می باشد.
وی با بیان این که در ۷ آذرماه ۹۸ نیز شب فرهنگی با حضور دکتر محمود رفیعی و دکتر محمد مهدی ناصح برگزار و از کتب این عزیزان با عناوین کوروش نامه، واژه نامچه گویشی و فرهنگی عامه مردم چهکندوک رونمایی خواهد شد.
به گفته وی شب فرهنگی شهرستان خوسف نیز در ۸ آذرماه ۹۸، برپا و در این شب معرفی دیوان نامه ناقوس ، معرفی شهرستان، مشاهیر و مفاخر خوسف، شعرخوانی استاد ناقوس، اجرای تک نوازی احمد جوانمرد و تجلیل از مولف برتر در حوزه شهرستان را خواهیم داشت.