معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۹ پرونده عرضه خارج از شبکه مرغ در خراسان جنوبی تشکیل شده و با متخلفان در این زمینه برخورد قانونی شده‌ است.

 جواد اشرفی  در کارگروه تنظیم بازار و کمیته اقدام مشترک تنظیم بازار خراسان جنوبی اظهارداشت: با رسیدگی به این پرونده‌ها در شعب تعزیرات حکومتی استان، متخلفان به مبلغ ۴۹ میلیارد ریال محکوم شده‌اند.

وی با اشاره به فاقد مجوز بودن برخی مرغداری‌های خراسان جنوبی، بیان کرد: نیاز است با پیگیری‌های صورت گرفته و ارائه مجوزهای مختلف از سوی دستگاه‌های متولی این مرغداری‌ها هویت‌دار شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه تولید مرغ در خراسان جنوبی مازاد بر مصرف استان است، عنوان کرد: در چند ماه نخست امسال تولید مرغ استان تا حدودی روند کاهشی داشت اما در حال حاضر روزانه ۱۵۰ تن مرغ گرم کشتار می‌شود که از این مقدار ۴۷ تن در سطح بازار استان توزیع می‌شود.

اشرفی ادامه داد: در شرایط کنونی تلاش ما این است که با تنظیم مناسب بازار از تولید کننده و مصرف کننده حمایت لازم را داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: براساس قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار کشور در حال حاضر قیمت مصوب مرغ زنده در کشتارها، ۵۲ هزار تومان و قیمت مرغ در مراکز توزیع مستقیم ۷۳ هزار تومان است که البته با توجه به شرایط عرضه و تقاضا گاها شاید شاهد نوساناتی در این عرصه باشیم.

اشرفی با اشاره به آغاز بازگشایی مدارس بر تشدید نظارت‌ها تاکید کرد و گفت: دستگاه‌های متولی بر هزینه سرویس مدارس، شهریه‌های مدارس غیرانتفاعی و واحدهای فروش لوازم التحریر نظارت جدی و کامل داشته باشند.

وی ادامه داد: این تشدید نظارت‌ها تا ۱۵ مهرماه جاری باید ادامه داشته باشد تا شاهد نابسامانی در سطح بازار نباشیم.