#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

 

جلسه هم اندیشی برگزاری نمایشگاه منطقه ای نوشت افزار و تولیدات فرهنگی و هنری ایرانی اسلامی با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی و فعالین این عرصه در استان برگزار شد.

، علی فرخنده در این جلسه با اشاره به نقشه مهندسی فرهنگی کشور و لزوم اجرای این نقشه توسط دستگاه های اجرایی و نهادهای فرهنگی، بیان کرد: از همان ابتدای حضور در این اداره کل، مبنای حرکت را نقشه مهندسی فرهنگی و اولویت را تقویت هویت ایرانی ، اسلامی و انقلابی قرار دادیم.

وی به تاکیدات مقام معظم رهبری در این خصوص نیز اشاره کرد و افزود: بخشی از این ماموریت عمده در حوزه تقویت هویت ایرانی و اسلامی، بر عهده فعالین نوشت افزار و لوازم التحریر در استان است.

به گفته وی هر ساله در مهرماه با بازگشایی مدارس و دانشگاه ها، ظرفیت وسیعی برای اجرای عملیات فرهنگی، تربیتی و آموزشی فرآهم می شود، ادامه داد: در این جلسه برای تقویت هویت ایرانی و اسلامی خصوصا هویت استانی با هم فکری فعالین این عرصه، چاپخانه ها، فروشندگان لوازم التحریر و نمایندگان اتحادیه تصمیم گیری خواهیم کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که دانش آموزان استان با بناهای تاریخی، شهدا، سرداران، فرهیختگان و چهره های مطرح خراسان جنوبی ناآشنا هستند، اضافه کرد: می توان با برنامه ریزی بخشی از تولیدات نوشت افزار را بر اساس هویت استان طراحی، تولید و در بازارها عرضه کرد.

فرخنده به برپایی نمایشگاه نوشت افزار با کمک تولیدکنندگان و فروشندگان استان، اشاره کرد و گفت: معتقدم اگر اراده ها قوی باشد و اعتماد به نفس داشته باشیم، خیلی از کارهای نشدنی، در خراسان جنوبی شدنی می شود.

وی با اشاره به این که اولویت در این نمایشگاه با تولیدکنندگان و فروشندگان استان است، خاطرنشان کرد: تولید بومی و عرضه محصولات منحصرا با طرح های ایرانی، اسلامی و استانی دو قید ما برای برگزاری این نمایشگاه است.

گفتنی است در ادامه بر روی نحوه برگزاری نمایشگاه، چاپ طرح های مرتبط با این منطقه بر روی نوشت افزارها، نحوه عرضه به مردم، زمان و مکان برپایی نمایشگاه و اطلاع رسانی به فروشندگان استان بحث شد.