رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بیرجند گفت: کانونهای فرهنگی مساجد از جمله بازوان دستگاههای دولتی در تحقق اهداف و برنامه های ذاتی دستگاهها هستند در این راستا به منظور توسعه و ترویج صنایع دستی که در حال حاضر مناسب ترین فرصت ایجاد اشتغال را دارد، با کانون های مساجد در زمینه آموزش، تولید، بازاریابی و فروش صنایع دستی همکاری می شود.

حسنعلی فولادی گفت در حال حاضر با مساجد متعددی در روستاها و شهر بیرجند در زمینه برگزاری دوره های آموزش صنایع دستی همکاری می شود که هدف از برگزاری این کلاس های توسعه و ترویج هنرهای سنتی، آشنایی و جذب جوانان و علاقمندان به رشته های مختلف صنایع دستی و ایجاد بستر مناسب برای اشتغال و کارآفرینی این گروه است.

او افزود: این دوره ها به دو صورت تئوری و عملی و در قالب رشته های مختلف صنایع دستی نظیر چرم، تراش سنگهای قیمتی، نساجی سنتی، رودوزیهای الحاقی، گلیم بافی، قلم زنی و…جهت علاقه مندان برگزار میگردد و در پایان گواهی مهارت و کارت شناسایی صنایع دستی برای شرکت کنندگان صادر خواهد شد.

فولادی در پایان به مساجدی همچون مسجد امام جعفر صادق و مسجدالحسین (ع) کانون فرهنگی مسجد روستای علی آباد، روستای شوکت آباد، روستای سرچاه تازیان و  ……. نیز اشاره کرد.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله