#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

 نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: اربعین حسینی مربوط به کشور و مذهب خاصی نیست بلکه نماد عدالت‌طلبی برای آزادی‌خواهان جهان است.

، حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز یکشنبه در دیدار جمعی از موکب‌داران اربعین حسینی اعزامی از خراسان جنوبی، با اشاره به آیه «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اسْتَجِیبُوا لِلَّهِ وَلِلرَّسُولِ إِذَا دَعَاکُمْ لِمَا یُحْیِیکُمْ؛ ای کسانی که ایمان آورده‌اید! دعوت خدا و پیامبر را اجابت کنید هنگامی که شما را به سوی چیزی می‌خواند که شما را حیات می‌بخشد» گفت: یکی از مسائل مهم و رموز هستی مساله حیات است.

وی افزود: پیامبر اسلام (ص) در دوران جاهلیت انسانیت را احیا کرد اما با رحلت ایشان مسلمانان حیات خود را از دست دادند و به دوران جاهلیت بازگشتند به غیر از شیعه که آن روز با قیام امام حسین (ع) ثابت کرد که انسانیت زنده است و امروز نیز با انتظار مهدی (عج) ثابت می‌کند که زنده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: هر کسی که ظلم کند، حیات ایمانی ندارد؛ امروز شوروی وجود خارجی ندارد و کشورهای اروپایی و آمریکا نیز همچون شوروی سابق در حال احتضار و مرگ هستند، چون ظلم می‌کنند.

وی گفت: پیروان امام حسین (ع) ظلم را تحمل نمی‌کنند و امروز دیگر دولتمردان آمریکا هم می‌گویند آمریکا باقی نمی‌ماند و ساقط می‌شود؛ آنان ایده تسلط بر کل جهان را داشتند و طرح آنان از نظر معادلات بشری تمام شده بود اما انقلاب اسلامی جلوی این طرح آنان را گرفت.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی ادامه داد: تفکر شیعه زنده است و ظلم را بر نمی‌تابد، کسانی هم که داخل کشور ظلم می‌کنند هیج ربطی به انقلاب اسلامی ندارند و بقایای اندیشه‌های خودفروخته دوران گذشته هستند لذا شرط اولیه انقلابی بودنِ فرد این است که خودش عادل باشد و ظلم نکند.

وی گفت: اربعین حسینی مربوط به کشور و مذهب خاصی نیست بلکه روزی است که آزادی‌خواهان از سراسر جهان خود را به کربلا می‌رسانند چون معتقدند عدالت، وراثت حسین بن علی (علیه السلام) است و از اینجا به آدرس حضرت مهدی (عج) مصلح عالم می‌آیند.

امام جمعه بیرجند اظهار داشت: بصیرت ابزار مسلمان شیعه است و می‌داند که کربلا یک نقطه جغرافیایی و عاشورا یک نقطه تاریخی نیست بلکه یک جریان است و همانطور که در زمان یزید، ابن سعد و شمر و از آن طرف امام حسین (ع) بوده یعنی در هر زمانی این هست و کربلا فراگیر است.

وی افزود: ما امروز بر مظلومان عالم گریه می‌کنیم و آیا این کودکان و زنانی که می‌کشند و خانه‌هایی که ویران می‌کنند، مظلوم نیستند؟ آیا آواره‌هایی که در دریا غرق می‌شوند یا آنها را به بردگی می‌گیرند و اعضای آنان را می‌فروشند، مظلوم نیستند؟ شیعه یعنی فکر به روز دارد و این است که تا عدل پیاده نشود دنیا درست نمی‌شود بنابراین باید این تغییر اصلی حاصل شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی گفت: باید امنیت جهانی ایجاد شود که با حیات طیبه ایمانی حاصل می‌شود و باید کفر و ظلم و نفاق رخت بربندد تا تفکر پیامبر (ص) و امام حسین (ع) و شهدای کربلا پیاده شود، راهی هم جز این نیست وگرنه همانطور که می‌بینید عرصه را بر بشر در همه جا تنگ کردند.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور