#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در خراسان جنوبی گفت: در حوزه داروهای کرونا در حال حاضر کمبودی وجود ندارد و پیشنهاد می‌شود از سوی سازمان غذا و دارو تسریع در ارسال دارو توسط شرکت‌های پخش دارو پیگیری شود.

محمد دهقانی فیروزآبادی کرد: برابر تصمیم ستاد ملی کرونا در شهرستان‌های قرمز، استاندار می‌تواند ضمن هماهنگی با وزیران بهداشت و کشور و موافقت ریاست جمهور، محدودیت‌هایی به مدت یک هفته برقرار کنند که استمرار آن به وضعیت کرونا در آن شهرستان بستگی خواهد داشت.

وی ادامه داد: با توجه به نقش اساسی مردم در مهار و کنترل بیماری کرونا، مردم وظیفه رعایت دقیق موازین بهداشتی را خواهند داشت و مسئولان نیز باید ضمن فراهم کردن امکانات، زمینه لازم برای حفظ سلامت شهروندان را فراهم کرده و بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی نظارت داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: تا ۹ تیرماه از تعداد ۹۲۴۴ آزمایش کرونای انجام شده، تعداد ۱۳۳۵ مورد مثبت گزارش و متاسفانه ۵۶ مورد فوتی داشتیم که میزان بروز بیماری در استان با توجه به جمعیت ۸۲۶ هزار و ۷۳۳ نفری استان،۰.۱۶ درصد یا ۱۶۱.۴ در یکصد هزار نفر جمعیت است.

دهقانی فیروزآبادی با اشاره به برنامه‌های معاونت غذا و دارو برای شرایط سخت احتمالی کرونا، تصریح کرد: تجهیز انبار دارو و ملزومات پزشکی برای خرید متمرکز ملزومات حفاظت فردی و انبار کردن مناسب دارو و ملزومات حفاظت فردی مقابله با کرونا و پیش‌بینی برنامه‌های انگیزشی برای فعالیت کارکنان در شرایط سخت احتمالی کرونا مانند پاداش و امکان ذخیره مرخصی در پایان سال از جمله اقدامات این معاونت است.

وی خاطرنشان کرد: تقویت نیروی انسانی و تجهیزات آزمایشگاه برای انجام آزمون تقلب در محلول‌های ضدعفونی و حمایت از تولیدکنندگان اقلام حفاظت فردی در استان از دیگر اقدامات است.