#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

وزیر امور اقتصادی و دارایی از آمادگی این وزارتخانه برای پشتیبانی همه‌جانبه از سرمایه‌گذاری در حوزه تولید و پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت به تولیدکنندگان خراسان جنوبی خبر داد.

 سید “احسان خاندوزی” در دیدار “جواد قناعت” استاندار خراسان جنوبی که در دفتر وزیر انجام شد، ضمن اعلام آمادگی برای معرفی سرمایه‌گذاران به منظور سرمایه‌گذاری در این استان افزود: وزارت امور اقتصادی و دارایی آمادگی پشتیبانی قوی نسبت به حمایت از سرمایه‌گذاران و پرداخت تسهیلات بانکی به تولیدکنندگان همچنین فعال‌تر شدن گمرگات استان را دارد.

وی با اشاره به ارائه تسهیلات ویژه به خراسان جنوبی از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه برای حمایت از تولید و اشتغال گفت: دبیرخانه این تسهیلات در استان‌ها در ادارات کل امور اقتصادی و دارایی تشکیل شده است لذا آمادگی پشتیبانی همه‌جانبه از سرمایه‌گذاری در حوزه تولید و پرداخت تسهیلات ارزان قیمت از محل تبصره ۱۸ به تولیدکنندگان در خراسان جنوبی وجود دارد و در این خصوص تاکیدات لازم صادر می‌شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی درخصوص افزایش میزان اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به مردم خراسان جنوبی نیز قول مساعد داد و افزود: در این خصوص نیز منابع بیشتری برای خراسان جنوبی اختصاص خواهیم داد.

وی ضمن استقبال از پیشنهاد استاندار برای سفر به خراسان جنوبی اظهار داشت: در اولین فرصت برای پیگیری موارد مطرح شده و بازدید میدانی از گمرکات و پروژه‌های اقتصادی و تولیدی خراسان جنوبی به این استان سفر خواهم کرد.

استاندار خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: آمادگی کامل برای ورود سرمایه‌گذاران به این استان برای سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی در بخش‌های مختلف وجود دارد.

جواد قناعت با اشاره به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های متعدد خراسان جنوبی در بخش‌های معدن، کشاورزی، واحدهای تولیدی و همچنین گمرکات و بازارچه‌های مرزی، اظهار داشت: خراسان جنوبی با توجه به ظرفیت خیلی خوبی که در بخش معدن و همچنین فرآوری محصولات استراتژیک مانند زرشک، زعفران و عناب دارد، آمادگی کامل برای ورود سرمایه گذاران به این استان را دارد.

وی با بیان اینکه خشکسالی چندین ساله و عدم توجه کافی در سال‌های گذشته به استان باعث عقب ماندگی و محرومیت خراسان جنوبی در بخش‌های اقتصادی و زیرساختی شده است، گفت: یکی از ظرفیت‌های خراسان جنوبی هم مرز بودن با کشور افغانستان و وجود چهار بازارچه مرزی است که باید وزارت امور اقتصادی و دارایی در خصوص فعال‌تر شدن گمرکات استان به ویژه گمرک ماهیرود مساعدت کند.

استاندار خراسان جنوبی زرشک، زعفران و عناب را از مهمترین مزیت‌های این استان در حوزه کشاورزی عنوان کرد و خواستار کمک وزارت امور اقتصادی و دارایی در خصوص ورود سرمایه گذاران به این بخش شد.

قناعت با اشاره به خشکسالی و کمبود نزولات آسمانی در خراسان جنوبی و در نتیجه بضاعت مالی پایین کشاورزان استان، گفت: وزارت اقتصاد همچنین در خصوص اعطای تسهیلات ارزان قیمت بانکی به مردم استان که بخش زیادی از آنها، شغلشان کشاورزی است، مساعدت کند.

وی همچنین به موضوع انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: در این پروژه نیز خواستار مساعدت بیشتر وزارت امور اقتصادی و دارایی هستیم.

قناعت به موضوع تسریع در روند اخذ تسهیلات از صندوق توسعه ملی و انتخاب بانک عامل برای پروژه‌های مولد و سرمایه گذاری‌های بزرگ در خراسان جنوبی مانند فاز دوم نیروگاه شهید کاوه قاین اشاره کرد و گفت: این پروژه با توجه به اینکه بخش سرمایه گذاری آن در شورای اقتصاد تایید شده است، خواستاریم که وزارت اقتصاد نسبت به اخذ تسهیلات ارزی آن به مبلغ ۲۴۰ میلیون یورو مساعدت کند.

وی همچنین از وزیر امور اقتصاد و دارایی برای سفر به خراسان جنوبی و بازدید از مرزها و گمرکات استان همچنین پروژه‌های اقتصادی در دست اجرا دعوت کرد.