مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: با توجه به صدور اخطاریه هواشناسی درباره ورود سامانه جدید بارشی و وزش باد شدید در استان، ۴۸ تیم امدادی و عملیاتی در حالت آماده‌باش قرار گرفتند.

ابوالحسن میرجلیلی افزود: این تیم‌ها برای مقابله با حوادث احتمالی بارندگی‌ها و وزش باد شدید و گرد و غبار از امروز تا صبح روز جمعه در استان آماده‌باش هستند.

وی بیان کرد: تیم‌های امدادی و عملیاتی شامل اکیپ‌هایی از مدیریت بحران از جمله نیروهای راهداری، تکنسین‌های اورژانس، پلیس راه، شهرداری به ویژه آتش‌نشانی و هلال احمر هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: از هم‌استانی درخواست داریم اخطاریه‌های هواشناسی را جدی بگیرند و از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

وی ادامه داد: همچنین به کشاورزان، دامداران، عشایر و گلخانه‌داران توصیه می‌کنیم نسبت به ایمن‌سازی واحدهای دامی، گلخانه‌ای و سایر تجهیزات اقدام کنند و تدابیر لازم را برای کاهش خسارات احتمالی انجام دهند.

بنا به اخطاریه جوی اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی وزش باد شدید، در برخی نقاط طوفان همراه با گرد و خاک و کاهش دید افقی، رگبار و رعد و برق شدید و وقوع یخبندان شبانه از روز چهارشنبه استان را فرا می‌گیرد.

بر اساس این اخطاریه وزش باد شدید تا خیلی شدید (۵۰ تا ۷۰ کیلومتر در ساعت، برخی نقاط ۸۰ تا ۹۰ کیلومتر در ساعت همراه طوفان گرد و خاک) همراه با گرد و خاک و کاهش دید افقی از بعدازظهر روز چهارشنبه (هفتم اسفند) تا پنجشنبه بتدریج از غرب و شمال غرب استان آغاز می‌شود و سپس در سراسر استان گسترش می‌یابد.

اوج فعالیت سامانه بارشی از عصر چهارشنبه تا صبح پنجشنبه هفته جاری پیش‌بینی شده است همچنین رگبار و رعد و برق شدید (حداکثر ۲۰ تا ۲۵ میلیمتر) نقاط مستعد بارش تگرگ و احتمال بارش برف در ارتفاعات از بامداد و صبح پنجشنبه به ویژه در شهرستان‌های طبس، بشرویه، سرایان، فردوس، قاین و بخش‌هایی از زیرکوه قابل انتظار است.