#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در سومین دوره معرفی برترین‌های پژوهش‌ فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رتبه برتر را کسب کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی  گفت: این دوره از معرفی برترین‌های پژوهش‌ فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همزمان با هفته پژوهش در آذر ماه ۱۴۰۰ برگزار شد.

ناصر نبی‌زاده افزود: براساس فراخوان ارسال شده، مستندات این اداره کل در قالب طرح‌های پژوهشی، کتاب و پایان‌نامه‌های حمایت شده طی سه سال اخیر برای ارزیابی ارسال شد.

وی گفت: پس از بررسی‌های انجام شده، ۱۰ نفر به عنوان پژوهشگر برتر معرفی شدند و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در بین سایر استان‌ها به عنوان برگزیده انتخاب شد همچنین از “مهین زرنگ” به عنوان کارشناس پژوهش این اداره کل تقدیر بعمل آمد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: چاپ ۶۱ شماره از فصلنامه علمی مطالعات فرهنگی – اجتماعی خراسان، تهیه دانشنامه دفاع مقدس، طرح پژوهشی “سند توسعه رسانه‌ای استان”، طرح پژوهشی “بررسی آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی دوران کرونا و اولویت‌سنجی موضوعات و مسائل فرهنگی در خراسان جنوبی” و چاپ کتاب با عنوان “یادنامه استاد سعیدی” از جمله اقدامات پژوهشی انجام شده توسط این اداره کل از سال ۹۷ تاکنون است.

وی به برگزاری مراسم روز فرهنگ و هنر خراسان جنوبی برای سومین سال پیاپی در سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نیز اشاره کرد و گفت: همکاری در طرح‌های پژوهشی ارسالی از پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، نمایشگاه بین‌المللی کتاب (غرفه پژوهش و مفاخر)، طرح پژوهشی “شناسایی و اولویت‌‏بندی مسائل فرهنگی استان خراسان جنوبی با تکیه بر رصد فرهنگی ۲ شهرستان قاینات و خوسف” و برپایی غرفه پژوهش در دوازدهمین نمایشگاه کتاب خراسان جنوبی از دیگر اقدامات انجام شده است.

آیین اختتامیه سومین دوره معرفی برترین‌های پژوهش فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز (یکشنبه) در تهران برگزار شد و در این آیین ١٣ پژوهشگر برتر در سه بخش استان، معاونت‌های ستادی و پژوهشگاهی حوزه هنر و فرهنگ به انتخاب هیات داوران معرفی شدند.

در بخش استانی اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان‌ جنوبی و “مهین زرنگ” کارشناس مسئول پژوهش این اداره کل شایسته تقدیر شناخته شدند.