#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

استاندار خراسان جنوبی گفت: با صبر کردن برای رسیدن نوع خاصی از واکسن، به سلامت خود، خانواده و اطرافیان لطمه وارد می‌شود لذا صدا و سیما و سایر رسانه‌ها  در این خصوص ورود پیدا کنند.

حمید ملانوری در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا افزود: با تلاش‌های صورت گرفته ۶۰.۸ درصد جمعیت هدف استان خراسان جنوبی نوبت اول واکسن کرونا و بیش از ۲۵ درصد جمعیت هدف، دُز دوم را دریافت کرده‌اند.

وی گفت: با پیگیری‌های انجام شده حجم قابل قبولی واکسن به استان وارد شده که می‌طلبد گروه‌های مشمول با مراجعه به موقع، اقدام به واکسیناسیون کنند.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه شعار “اولین واکسن بهترین واکسن است” باید در جامعه ترویج پیدا کند اظهار داشت: درست است که خیلی از هم‌استانی‌ها به جهت حمایت از تولید ایرانی و با الگوگیری از رهبر معظم انقلاب مایلند واکسن تولید کشورمان را دریافت کنند اما اگر این واکسن در دسترس نباشد، صبر کردن برای دریافت واکسن تولید داخل کار درستی نیست.

وی افزود: در مدیریت کرونا و از ابتدای شیوع این ویروس منحوس، دو موضوع بسیار مهمِ رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک مورد توجه ویژه قرار گرفته که گزارش‌های علمی نیز این مساله را تایید می‌کند.

ملانوری گفت: محدودیت‌هایی در برپایی دورهمی‌های خانوادگی، مراسم در تالارها، هیات‌ها و اماکن و برنامه‌های دیگر اعمال شده زیرا در این مکان‌ها نمی‌توان به دلیل تراکم جمعیتی، فاصله اجتماعی را رعایت کرد.

وی با اشاره به اینکه در واحدهای صنفی میزان استفاده از ماسک افزایش داشته است گفت: در دستگاه‌های دولتی نیز میزان استفاده از ماسک افزایش یافته اما مابقی پروتکل‌ها کاهش پیدا کرده است لذا در این خصوص با تمامی دستگاه‌های دولتی مربوطه مکاتبه خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: تا زمانی که کرونا به طور کامل ریشه‌کن نشود، استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی در اماکن دولتی و خصوصی مورد تاکید است.

وی به شروع سال تحصیلی دانش‌آموزان اشاره کرد و افزود: براساس دستورالعمل‌های ابلاغی، آموزش و پرورش باید فقط مدارس روستایی و عشایری زیر ۱۵ نفر جمعیت دانش‌آموزی را بازگشایی کند.

ملانوری گفت: سازمان تبلیغات اسلامی نیز براساس دستورالعمل‌های ابلاغی بر روند برگزاری مراسم عزاداری هیات‌های عزاداری تا پایان ماه صفر نظارت داشته باشد.

وی خطاب به فرمانداران استان اظهار داشت: فرمانداران در این ایام با بهره‌گیری از مبلغین سازمان تبلیغات اسلامی با بحث‌های تبیینی درخصوص اهمیت واکسیناسیون اقدام کنند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به تغییر رنگ برخی شهرهای استان از هفته جاری افزود: با توجه به اینکه یک شهرستان استان آبی، ۶ شهرستان زرد و چهار شهرستان نارنجی شده، کمیته امنیتی و اجتماعی، موضوع بازگشایی تالارها، رستوران‌ها، باشگاه‌های ورزشی و نماز جمعه و نیز لغو منع تردد شبانه را مورد بحث و تبادل نظر قرار دهد تا در جلسه آتی ستاد مورد تصمیم‌گیری قرار گیرد.