#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: فعالیت واحدهای کسب و کار در حوزه‌های مختلف باید بدون محدودیت اما ضابطه‌مند باشد.

، سید محمدرضا طالبی در جلسه گروه کاری فرهنگی و اجتماعی که با دستور کار “بررسی روند صدور مجوز فعالیت کافی شاپ‌ها” برگزار شد، افزود: صدور مجوز کسب و کارها از آنجا که با اشتغالزایی شهروندان مرتبط است، اهمیت زیادی دارد لذا به دنبال محدود کردن هیچ کسب و کاری نیستیم اما فعالیت آنها باید ضابطه‌مند باشد.

وی متذکر شد: برای ضابطه‌مند کردن هر کسب و کار قانون‌هایی وجود دارد که باید طبق آن چارچوب فعالیت شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: اخذ تعهدات مکتوب اولیه از درخواست‌کنندگان و ارائه تذکرات لازم هنگام صدور مجوز  باید در دستور کار قرار گیرد و کلاس‌های آموزشی ویژه متولیان کافه سراها، سفره خانه‌ها و اماکنی از این قبیل برگزار شود.

وی تاکید کرد: باید درخصوص زمان فعالیت  کافه سراها و سفره خانه‌ها نظارت کافی صورت گیرد.

طالبی با بیان اینکه دستگاه‌های متولی باید نظارت‌های تخصصی، سرزده و مشترک از قهوه‌ سراها و سفره خانه‌ها را در دستور کار قرار دهند گفت: استعلام صدور مجوز این اماکن باید به‌صورت دستی توسط اتحادیه، از پلیس اماکن انجام شود.

وی افزود: مجمع امور صنفی به اتحادیه تابلوسازان ابلاغ کند که بدون اخذ مجوز کتبی از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی حق ساخت تابلو برای اصناف را ندارند، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز یک نسخه از مجوز را به فرد و نسخه دیگر را به اتاق اصناف تحویل دهد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: جلسه‌ای با  محوریت فرمانداری بیرجند و با حضور اداره کل صنعت، معدن و تجارت، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، پلیس اماکن، پلیس راهنمایی و رانندگی، اتاق اصناف و اتحادیه مربوطه درخصوص ضابطه‌مند کردن فعالیت هشت واحد بدون مجوز بند امیرشاه بیرجند برگزار شود و تصمیم‌گیری‌های لازم صورت گیرد.

همچنین وی در پنجمین جلسه کمیسیون کارگری شورای تامین استان، بر ضرورت حمایت همه‌جانبه از قشر کارگر تاکید کرد و گفت: تولیدکنندگانی که حقوق کارگر را رعایت کنند، حمایت ویژه می‌شوند.

طالبی تصریح کرد: باید با همه توان در پیشگیری از ایجاد مشکل در حوزه کارگری و جلوگیری از تعدیل کارگران تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه مشکلات صنعتگران و تولیدکنندگان نیز در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با جدیت دنبال می‌شود افزود: واحدهایی که حقوق کارگران از جمله پرداخت به‌موقع حقوق و دستمزد، امنیت شغلی، طرح طبقه‌بندی مشاغل، بازگشت به کار نیروهای تعدیل شده، راه‌اندازی شورای اسلامی کار و مباحث ایمنی را رعایت کنند، مورد حمایت ویژه قرار می‌گیرند.

در این نشست مسائل و مشکلات معدن چدن خوسف، شرکت آیداسرام و سامان فولاد بیرجند مورد بررسی قرار گرفت و بر ضرورت تعامل و همکاری بانک‌ها در اعطای تسهیلات و تقسیط معوقات بانکی واحدهای تولیدی تاکید شد.