رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از احیا و راه‌اندازی مجدد کارخانه قند قهستان در سال‌جاری در شهرستان درمیان خبر داد.

عباس جرجانی،  در حاشیه بازدید میدانی از بخش‌های مختلف کارخانه قند قهستان گفت: با توجه به اقدامات و تلاشهای صورت گرفته از سوی سرمایه‌گذاران این مجموعه، امیدواریم کارخانه قند قهستان در سال‌جاری احیاء و به چرخه تولید برگردد.

جرجانی اقدامات صورت گرفته برای راه‌اندازی مجدد این کارخانه را مثبت ارزیابی و اظهار کرد: با توجه به عزم سرمایه‌گذاران جدید این کارخانه و فعالیت‌ها و اقدامات در حال انجام، امید است تا مهرماه سال‌جاری و همزمان با زمان برداشت محصول چغندرقند شاهد آغاز تولید در این کارخانه باشیم.

وی با اشاره به بازدید میدانی صبح امروز تصریح کرد: سرمایه‌گذاران جدید این کارخانه برای راه اندازی هر چه سریعتر این کارخانه در حال انجام تعمیرات و تست ماشین آلات خط تولید و تجهیز بخش‌های مختلف کارخانه هستند.

جرجانی با اشاره به ظرفیت موجود در واحدهای صنعتی غیرفعال استان تصریح کرد: احیاء و راه‌اندازی مجدد واحدهای صنعتی غیرفعالِ دارای توجیه اقتصادی، با توجه به وجود زیرساخت های لازم و همچنین ماشین آلات در راستای تولید و اشتغال در دستور کار مجموعه سازمان است.

گفتنی است؛ جرجانی با حضور در کارخانه قند قهستان در شهرستان درمیان به همراه سرمایه‌گذاران جدید این کارخانه، به صورت میدانی از بخش های مختلف آن بازدید و ضمن بررسی مسائل و مشکلات کارخانه، رهنمودهایی در خصوص تسریع در راه اندازی مجدد آن ارائه کرد.