امام جمعه موقت بیرجند گفت: استکبار ستیزی بزرگترین درس ایام فاطمیه است و در حوادث اخیر جهان و مقابله با استکبار باید همه ما از این فرهنگ غنی الگو بگیریم.

حجت‌الاسلام محمد مختاری در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند در مسجد جامع مصلی المهدی (عج) با اشاره به آغاز دهه اول فاطمیه اظهار کرد: باید با فرهنگ فاطمی که همان فرهنگ نبوی، ولایی، توحیدی و قرآن است، آشنا شویم و خودمان را در برابر فرهنگ منحط غربی و دنیاپرستی بیمه کنیم.

وی با گرامیداشت هفته بسیج و پنجم آذر سالروز تشکیل بسیج مستضعفان به فرمان امام خمینی (ره) در سال ۱۳۵۸ افزود: دغدغه بسیجیان تعالی، پیشرفت و آبادانی کشور است و این عزیزان همیشه در میدان هستند.

امام جمعه موقت بیرجند عنوان کرد: بسیجی واقعی امامین انقلاب هستند چرا که خودشان را وقف و ذوب اسلام کردند و دغدغه‌ای جز پیشرفت و تعالی کشور و ترویج اسلام نداشته‌اند.

وی همچنین با اشاره به اجرای آتش بس موقت بین رژیم صهیونیستی و جنبش مقاومت اسلامی (حماس) از امروز گفت: امیدواریم این آتش بس ادامه یابد، حدود ۵۰ روز از عملیات طوفان الاقصی می‌گذرد و حقیقتا این حماسه بزرگ، دستاوردهای خوبی داشت و صهیونیست‌ها که در مقابله با رزمندگان اسلام عاجز شدند مردم مظلوم غزه را مورد هدف حملات جنایتکارانه خود قرار دادند.

حجت‌الاسلام مختاری ادامه داد: رژیم منحوس صهیونیستی ۳۵ هزار زخمی، ۱۵ هزار شهید شامل ۶ هزار کودک، چهار هزار زن، ۶۱ خبرنگار و سایر افراد را مظلومانه به شهادت رساند که برای جامعه بشری واقعا فاجعه است.

وی بیان اینکه این وقایع نشان از تقابل حق و باطل، حزب الله و حزب شیطان دارد گفت: تقابل حق و باطل در طول تاریخ بوده و خواهد بود پس همه ما باید در میدان و بسیجی باشیم تا کرامت، دین، عزت و کشورمان را حفظ کنیم.

خطیب جمعه بیرجند افزود: فاطمیه نمونه یکی از جریان‌هاست و حضرت فاطمه زهرا (س) از یک شخص دفاع نکرد بلکه از یک جریان و حقیقت ولایت و حق دفاع کرد.

وی گفت: ایشان در برابر چند شخص ایستادگی نکرد بلکه در برابر جریان باطل ایستاد و باید فاطمیه را این گونه برای مردم تحلیل کنیم لذا دشمنان به دنبال این هستند که فاطمیه به فراموشی سپرده شود و باید هوشیار باشیم.

حجت‌الاسلام مختاری عنوان کرد: حضرت فاطمه (س) یک انسان مجاهد، مدافع، حق محور و باطل ستیز بود که در برابر جریان باطل ایستاد و فاطیمه یک چشمه زلال، جاری و ساری در طول تاریخ است که باید پیوسته شجره طیبه حقیقت را آبیاری کند.

وی فاطمیه را اوج مقابله با استکبار جهانی دانست و گفت: این واقعه تکلیف همه ما را روشن کرده‌ است و آن بانوی بزرگ اسلام زمانی که بحث تقابل جریان الهی و شیطانی و جریان حق و باطل بود، وارد میدان دفاع از حقانیت و ولایت شد.

امام جمعه موقت بیرجند از فاطمیه و کربلا به عنوان وقایع سیاسی یاد کرد و افزود: نباید عده‌ای امروز نسبت به وقایع اتفاق افتاده در جهان اسلام بی‌تفاوت باشند و بگویند که به ما مربوط نمی‌شود، پس همه باید در وسط میدان و بسیجی باشیم.

وی با اشاره به صدور پیام و تفکر بسیجی به سراسر جهان و الگوگیری از آن در کشورهای مختلف گفت: خوشبختانه ما فرهنگی داریم که یک ملت مظلوم بعد از ۷۵ سال با الگوگیری این طور قوی و شجاع با عملیات طوفان الاقصی حماسه آفرید و رژیم صهیونیستی را شکست میدانی و نظامی دادند.

حجت‌الاسلام مختاری ادامه داد: رژیم صهیونیستی خودش را از جمله رژیم‌های برتر نظامی در جهان می‌دانست و اکثر کشورهای اروپایی حامی او بودند اما یک گروه مبارز و شجاع به تعبیر مقام معظم رهبری این گونه رژیم غاصب را ضربه فنی کرد و این فتح الفتوحی است که نصیب جریان مقاومت و حماس شد.

وی با بیان اینکه دشمن در طوفان الاقصی با شکست نظامی و اطلاعاتی سنگین مواجه شد و دیوانه‌وار به جنایت و کودک کشی پرداخت، گفت: اینها سال‌هاست خودشان را مدافع حقوق بشر معرفی می‌کنند و با این اقدامات جنایتکارانه امروز اسرائیل منفورترین در دنیا است.

خطیب جمعه بیرجند افزود: امروز همه مردم جهان حتی در قلب اروپا متوجه حقانیت ملت ایران شدند، اسرائیل به تعبیر امام راحل غده سرطانی است که باید از سطح جهان محو شود.

وی گفت: صهیونیست‌ها امید واهی داشتند که با کشتار مظلومانه مردم فلسطین به اهداف خود برسند همچنین هدف آنان از اقدامات جنایتکارانه خود در ۵۰ روز اخیر نابودی حماس و محور مقاومت بود که جنبش مقاومت و جهاد اسلامی امروز شجاع‌تر و مقاوم‌تر از قبل در صحنه هستند.

حجت‌الاسلام مختاری ادامه داد: یکی از اهداف صهیونیست‌ها مهاجرت اجباری مردم مظلوم فلسطین بود که با توجه به روحیه مقاومت براساس فرهنگ اسلامی در مردم مظلوم فلسطین به این هدف خود هم نمی‌رسند.

وی گفت: با یاری و عنایت خداوند امروز شکست جبهه دشمن برای همه آشکار شده‌ و امیدواریم این جنایتکاران در دادگاه‌های بین المللی محاکمه شوند.

همچنین به مناسبت هفته بسیج، همایش میقات صالحین با حضور حلقه‌های صالحین فعال شهرستان بیرجند قبل از خطبه‌های نماز جمعه در محل مصلی المهدی (عج) برگزار شد.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور