مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: در پی سرمای شدید و افت فشار گاز با اجرای طرح تعطیلی ادارات از ۲۱ تا ۲۹ دی ماه مصرف گاز در این استان ۲۰ درصد کاهش یافت.

رحمان محمودی  افزود: با تعطیلی ادارات از ۲۱ دی ماه که با هدف کاهش مصرف گاز اجرا شد مصرف گاز در خراسان جنوبی یک میلیون و ۱۰۰ هزار مترمکعب کاهش یافت و در مجموع با اجرای این طرح مصرف گاز در خراسان جنوبی ۲۰ درصد کاهش یافت.

وی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته در استان چهار میلیون و ۳۷۵ هزار مترمکعب گاز مصرف شد که در مقایسه با ۴۸ ساعت قبل‌تر از آن که چهار میلیون و ۲۱۶ هزار متر مکعب مقدار مصرف گاز استان بود، چهار درصد افزایش دارد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی با اشاره به پایش گاز مستمر ادارات در تعطیلات اعلام شده، گفت: در این پایش‌ها موردی از تخلف گزارش نشد و ادارات همراهی لازم را داشتند اما براساس مصوبه ستاد مدیریت انرژی استان و با دستور استاندار خراسان جنوبی ادارات از صبح امروز ملزم با استفاده از سوخت جایگزین هستند.

وی افزود: با وجود اینکه گاز تمامی گلخانه‌ها، مرغداری‌ها، صنایع و حتی جایگاه‌های سوخت سی ان جی استان قطع شده باز هم به دلیل موج دوم سرما شبکه گاز استان با افت فشار مواجه است و همچنان نیازمند همراهی مردم در مصرف انرژی هستیم.

 

محمودی اظهار داشت: گرچه در حال حاضر افت فشار شبکه گاز در تمامی مناطق استان را داریم اما قطعی گاز با اقدامات فنی کارکنان شرکت نداریم و شبکه گاز همچنان پایدار است.

موج اول سرما حدود ۱۰ روز قبل وارد خراسان جنوبی شد و در پی کاهش شدید دمای هوا بنا به تصمیم ستاد مدیریت مصرف انرژی استان تمامی ادارات و دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی از روز چهارشنبه ۲۱ دی ماه تعطیل و مدارس غیرحضوری شد.

این تعطیلی با توجه به ادامه برودت هوا و افت فشار گاز در چند نوبت تمدید شد که براساس آخرین تصمیم ادارات و مراکز آموزشی خراسان جنوبی ۲ روز آخر هفته گذشته نیز تعطیل شدند و ادارات استان از روز شنبه اول بهمن با ۲ ساعت تاخیر و به شرط استفاده از سوخت جایگزین آغاز به کار کردند.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور