مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: پس از خدمات‌رسانی خیرین و داوطلبان هلال احمر در شهرستان‌های درمیان و نهبندان، کاروان نذر آب ۴ طی روزهای آینده در شهرستان مرزی سربیشه مستقر می‌شود.

محمدرضا رضایی در حاشیه حضور کاروان نذر آب ۴ در شهرستان نهبندان اظهار داشت: در طرح نذر آب علاوه بر اقداماتی که در راستای رفع تنش آبی انجام می‌شود، کمک‌های معیشتی، بهداشتی و لوازم‌التحریر نیز برای نیازمندان در مناطق محروم ارایه خواهد شد.

وی افزود: امسال به دلیل وضعیت قرمز کرونا در شهرستان‌های هدف از حضور کاروان‌های سلامت بی‌بهره مانده‌ایم اما خیرین و داوطلبان جمعیت هلال احمر استان‌های زنجان و چهارمحال و بختیاری اقدامات شایسته‌ای برای نیازمندان مناطق هدف ارایه داده‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی به نصب و راه‌اندازی دستگاه تصفیه آب در روستاهای رومه و مهل‌آباد شهرستان نهبندان اشاره کرد و گفت: با راه‌اندازی این دستگاه‌ها حدود ۲۰۰ خانوار از آب آشامیدنی سالم بهره‌مند می‌شوند.

وی اضافه کرد: همچنین برای رفع تنش آبی تعداد هشت تانکر ثابت در منطقه به نیازمندان اهدا شده است و خیرین و داوطلبان استان‌های معین ۱۷ هزار لیتر آب معدنی را به مردم روستاهای شهرستان نهبندان اهدا کرده‌اند.

رضایی با اشاره به ایجاد خط لوله یک هزار و ۲۰۰ متری روستای درشکفت شهرستان نهبندان گفت: حدود ۷۰ میلیون تومان اعتبار در این زمینه هزینه شده است.

وی تصریح کرد: هیچ اعتبار دولتی برای اقدامات طرح ملی نذر آب ۴ هزینه نشده و تمامی هزینه‌ها از سوی کمک‌های مردمی و خیرین انجام شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: در مجموع بیش از ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار توسط خیرین و داوطلبان استان‌های زنجان و چهارمحال و بختیاری در شهرستان مرزی نهبندان هزینه شده است و در روزهای آینده نیز داوطلبان و خیرین استان خراسان رضوی در شهرستان سربیشه حضور می‌یابند.

اولین کاروان «نذر آب ۴» روز چهارشنبه (۱۷ شهریور) وارد خراسان جنوبی و در مناطق محروم شهرستان درمیان مستقر شد.

اجرای طرح «نذر آب ۴» از اوایل شهریور امسال در چهار استان سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، هرمزگان و کرمان (۱۵ شهرستان) دچار خشکسالی و درگیر با تنش آبی آغاز شد و هلال‌ احمر در این مناطق با استفاده از ظرفیت داوطلبان و خیرین؛ خدمات معیشت‌محور، سلامت‌محور و تامین آب شرب سالم را در دستور کار دارد.

طرح نذر آب از سه سال پیش و به دنبال بحران خشکسالی در استان‌های جنوب و جنوب شرقی کشور، با هدف تامین آب شرب مناطق محروم با کمک مردم و به همت جمعیت هلال احمر اجرا شد و در این طرح، علاوه بر آبرسانی به شهرهای درگیر با خشکسالی، اموری از جمله حضور داوطلبانه پزشکان، ویزیت رایگان مردم و توزیع بسته‌های معیشتی نیز انجام می‌شود.

استان خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد که از این تعداد چهار شهرستان نهبندان، درمیان، سربیشه و زیرکوه مرزی هستند.