معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: برنامه‌های هفته فرهنگی خراسان جنوبی با سه رویکرد طراحی و تدوین شده که جهاد تبیین با زبان هنر یکی از آنهاست.

سید محمدرضا طالبی  به رسانه‌ها اعلام کرد: برنامه‌های هفته فرهنگی استان با سه رویکرد مهم برگزار می‌شود.

وی جهاد تبیین با استفاده از زبان هنر را نخستین رویکرد این برنامه‌ها عنوان کرد و گفت: هدف دوم از اجرای برنامه‌های هفته فرهنگی، به نمایش گذاشتن برنامه‌های اصیل و آیینی استان است که ریشه در سنت‌های مذهبی مردم دارند.

معاون استاندار خراسان جنوبی افزود: توجه به نشاط اجتماعی، رویکرد سوم ما در اجرای برنامه‌های هفته فرهنگی استان است که از ۲۳ دی ماه و همزمان با سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) آغاز می‌شود.

وی بیان کرد: به منظور بزرگداشت هفته فرهنگی خراسان جنوبی اجرای ۱۶ برنامه مهم و محوری را در سطح استان پیش‌بینی کرده‌ایم.

طالبی گفت: روز یکشنبه ۲۵ دی ماه با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان امور اجتماعی کشور، برنامه‌هایی از جمله جشن گل نرگس در خوسف و جشن آتشونی در بیرجند برنامه‌ریزی شده است که جشن بزرگ آتشونی با محوریت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل فرهنگسرای شهر بیرجند برگزار می‌شود.

وی افزود: برگزاری جشن‌ها و برنامه‌های متنوع در این هفته پیش‌بینی شده که برای بهره‌برداری عموم مردم اطلاع‌رسانی خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی هم گفت: جشن بزرگ «آتشونی» از ویژه برنامه‌های هفته فرهنگی استان است که در راستای ایجاد نشاط اجتماعی برگزار می‌شود.

علی فرخنده اظهار داشت: این ویژه برنامه ساعت ١٨ شامگاه ۲۵ دی ماه در محل فرهنگسرای بیرجند با حضور عموم مردم برگزار خواهد شد.

وی افزود: موسیقی سنتی خراسان جنوبی و معرفی آداب و آیین‌های مردم استان از جمله برنامه‌های این جشن است که با استفاده از ظرفیت هنرمندان بومی اجرایی می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: هدف از برگزاری این گونه رویدادها، تقویت وحدت محلی و هویت فرهنگی ایرانی – اسلامی به‌ویژه در بین قشر جوان است.