سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی از مردم خواست در محرم ۹۹، با رعایت دستورهای بهداشتی، عزاداری سالم و در شأن ائمه اطهار انجام دهند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان گفت: امسال ناظران بیشتری بر عزاداری‌ها نظارت می‌کنند تا نکات بهداشتی کامل رعایت و جلوی شیوع کرونا گرفته شود، اما بهترین ناظران ، خود مردم هستند که باید رفتار‌های بهداشتی را رعایت کنند.
  • حجت الاسلام رضایی، همچنین با اشاره به شرایط تصویب شده برای برگزاری عزاداری‌های محرم امسال افزود: مراسم عزاداری محرم امسال باید در فضا‌های باز و حداکثربه مدت ۲ ساعت برگزار شود و اگر قرار است در مکان سربسته برگزار شود باید واجد شرایطی همچون سقف با ارتفاع ۶ متر و داشتن تهویه مناسب باشد.
وی با بیان اینکه در محرم امسال حرکت دسته‌های عزاداری در خیابان‌ها را نداریم و عزاداری‌ها به صورت متمرکز انجام می‌شود گفت: امسال هیچگونه پذیرایی در محل برگزاری عزاداری‌های محرم انجام نمی‌شود و نذورات به صورت بسته‌های مواد غذایی در قالب کمک‌های مؤمنانه به نیازمندان اهدا می‌شود.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان افزود: اگر هم بر اساس اهداف نذورات و موقوفات خاصی، طبخ غذا در محل هیأت‌ها انجام شود باید غذا‌های گرم به صورت بیرون بر استفاده شود.
حجت الاسلام رضایی از جوانان خواست برای مدیریت مراسم عزاداری محرم امسال، به میدان بیایند و حسینیه‌های مجازی را نیز راه اندازی کنند تا روضه‌های خانوادگی و خاندانی در فضای مجازی ترویج پیدا کند.
وی همچنین از مردم ، اصناف و اداره‌ها خواست در محرم امسال پویش سیاه پوش کردن شهر را به راه بیندازند و چهره شهر‌ها و روستا‌ها را با نصب پرچم به صورت ویژه سیاه پوش کنند.