دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال ۸۵۶ دستگاه خودرو حامل کالای قاچاق در این استان توقیف شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۹۳ درصد رشد دارد.

محمد شریف گلچین افزود: امسال در زمینه قاچاق کالا هزار و ۱۴۳ نفر در استان دستگیر شده‌اند که هفت درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

وی بیان کرد: سه ماه نخست سال جاری ۲ هزار و ۲۳۴ پرونده قاچاق کالا و ارز در استان تشکیل شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۶ درصد رشد دارد.

مدیرکل دفتر امور امنیتی و انتظامی استانداری خراسان جنوبی گفت: ارزش پرونده‌های تشکیل شده ۷۲ میلیارد و ۶۵۸ میلیون و ۸۱۶ هزار تومان بوده که از نظر ارزش هم ۳۰ درصد رشد داشته است.

وی عنوان کرد: از ابتدای سال جاری یک میلیون و ۴۵۴ هزار و ۴۸۵ لیتر سوخت قاچاق در استان خراسان جنوبی کشف شده که ۱۰۷ درصد افزایش یافته است.

گلچین افزود: هزار و ۸۸۱ راس دام سبک و ۳۵ راس دام سنگین نیز کشف شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد دارد.

وی از کشف ۸۷ هزار و ۹۰۷ قطعه طیور قاچاق در سه ماه نخست امسال خبر داد و گفت: کشفیات مرغ قاچاق در استان رشد ۳۷۴ درصدی دارد.

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان جنوبی اظهار داشت: همچنین از ابتدای امسال ۱۸۱ پاکت سیگار، ۶ هزار و ۱۴۳ ثوب لباس، چهار هزار و ۵۵۸ متر پارچه، ۱۰۳ دستگاه لوازم و تجهیزات رایانه‌ای، ۳۰۶ دستگاه لوازم یدکی خودرو، هزار و ۵۵ قلم لوازم آرایشی و بهداشتی، ۶۷۲ دستگاه لوازم خانگی، ۱۸۵ قوطی مشروبان الکی و ۱۳ هزار و ۵۹۷ کیلیوگرم اقلام خوارکی قاچاق کشف شده است.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور