معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۰۰ میلیون تومان یارانه به مطبوعات استان پرداخت شده است.

محمود رمضانی روز دوشنبهفزود: در مدت مشابه سال گذشته ۲۰۰ میلیون تومان یارانه به حساب مطبوعات استان واریز شده که مقدار آن افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه سال گذشته نیز ۶۰۰ میلیون تومان یارانه به حساب مطبوعات استان واریز شده است، اضافه کرد: در تلاش هستیم که در سال جاری این مقدار یارانه افزایش یابد و به‌زودی مرحله بعدی واریز یارانه به حساب مطبوعات را خواهیم داشت.

رمضانی بیان کرد: اکنون ۱۲۳ نشریه و پایگاه خبری، پنج روزنامه و ۵۰ سرپرستی و نمایندگی خبرگزاری و نشریات در استان فعال است.

وی از رتبه‌بندی پایگاه‌های خبری و روزنامه‌های استان در راستای توزیع عادلانه یارانه مطبوعات در سال جاری خبرداد و گفت: یارانه با توجه به میزان و نحوه فعالیت پایگاه خبری توزیع و در چند مرحله در طول سال پرداخت می‌شود.

معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به پیشرفت ۴۰ درصدی ساختمان خانه مطبوعات خراسان جنوبی هم گفت: برای این طرح ۴۲۴ میلیون تومان اعتبار هزینه شده و ۳۵۰ میلیون تومان اعتبار دیگر برای تکمیل آن نیاز داریم.