#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی بر تعامل با تجار و سرمایه‌گذاران افغانستان به منظور رونق بازارچه‌های مرزی تاکید کرد و گفت: ارتباط تنگاتنگ رونق بازارچه‌ها با توسعه استان، لزوم توجه به این حوزه را دو چندان می‌کند.

، حسین موهبتی روز سه‌شنبه در نشست کمیته هماهنگی مرز ماهیرود، افزود: با توجه به فرارسیدن روزهای پایانی سال، باید برای تسریع در امور ترخیص کالا و جلوگیری از ازدحام خودروها برنامه‌ریزی ویژه‌ای صورت گیرد.

وی بر برنامه‌ریزی لازم برای ارائه خدمات بهتر در مرز ماهیرود در نوروز ۱۴۰۱ تاکید کرد و همکاری و تعامل بیشتر دستگاه‌های مستقر در مرز برای افزایش مراودات تجاری استان در پیشبرد برنامه‌های دولت سیزدهم و استاندار را خواستار شد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به نشست اخیر معاونان اقتصادی استانداری‌ها در وزارت کشور، اظهار داشت: باید دستگاه‌های اجرایی با تعامل مضاعف، همسو با برنامه‌های دولت در راستای توسعه مبادلات مرزی و مراودات تجاری با کشورهای دوست و همسایه قدم بردارند.

در این نشست که صبح امروز در محل سالن جلسات پایانه مرزی ماهیرود برگزار شد، مسایل و مشکلات موجود در این سایت مورد بررسی قرار گرفت.

خراسان جنوبی به طول ۳۳۱ کیلومتر در چهار شهرستان سربیشه، نهبندان، درمیان و زیرکوه با کشور افغانستان مرز مشترک دارد و دارای چهار بازارچه مرزی است.

پایانه مرزی ماهیرود در شهرستان سربیشه فعال‌ترین مرز این استان است که به عنوان سومین معبر رسمی در شرق کشور نیز شناخته می‌شود.