#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

نماینده مردم شهرستان‌های فردوس،طبس،بشرویه و سرایان گفت:نباید پرداخت تسهیلات مبنای آمار ایجاد شغل قرار بگیرد.

، حجت الاسلام نصیرایی در اولین جلسه کارگروه اشتغال شهرستان فردوس در سال ۱۴۰۱ گفت: صرف اعطای تسهیلات به یک فرد بخصوص تسهیلات خرد ایجاد اشتغال نیست، و نباید پرداخت این تسهیلات مبنای آمار ایجاد شغل قرار بگیرد.

وی خواستار اصلاح رویه گذشته شد و از دستگاه‌های اجرایی خواست بفکر اشتغال پایدارباشند، و از آمار‌هایی که با واقعیت جامعه متفاوت است پرهیز کنند.

حجت الاسلام نصیرایی با بیان اینکه تحول باید ابتدا در فکر و نگاه و باور ما اتفاق بیفتد افزود: امید مردم برای رفع مشکلات و ایجاد اشتغال به همین جلسات و مسئولان است، لذا باید با داشتن نقشه راه و نگاه علمی و واقعی به مسائل منطقه و شهرستان بیاندیشیم.

وی در راستای حمایت از اصناف و بازاریان هم گفت: ابتدا باید اصناف تلاش کنند تا خدمات بهتر و با کیفیتی به مردم ارائه دهند و در ادامه هم ارگان‌های دولتی و عمومی باید تمام خرید هایشان را برای رونق بازار از شهرستان انجام دهند.

سرپرست فرمانداری فردوس هم در این جلسه گفت:در حوزه اشتغال خانگی ظرفیت و پتانسیل‌های خوبی داریم، لذا توقع داریم تمام اعضا کمیته اشتغال با جدیت پای کار باشند.

 

روشن گفت: احیای واحد‌های تعطیل شده یا نیمه تعطیل، ظرفیت‌های که دستگاه‌های اجرایی ایجاد کرده اند، ولی هیچ اشتغالی در آنجا تحقق پیدا نکرده و  استفاده از پتانسیل‌های طبیعی و صنعتی شهرستان مثل معدن مس یا حوزه گردشگری اولویت های ایجاد شتغال پایدار در شهرستان است.

 

حجت الاسلام شاکری امام جمعه فردوس نیز با انتقاد از قالب و معیار نادرستی که بر آمار دهی کشور حاکم است گفت: بیشترین خدمات را پایتخت نشینان کشور دریافت می‌کنند و با این رویه عدالت اجتماعی در کشور برقرار نیست، ولی جای بسی امیدواری هست که دولت دکتر رئیسی به سمت برقراری عدالت در تمام کشور پیش می‌رود.

 

صولتی دبیر کارگروه اشتغال شهرستان از افزایش ۳۰۰ درصدی صدور مجوز‌های مشاغل خانگی در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹ خبر داد و گفت: در همین راستا در سال ۱۴۰۰ در حوزه مشاغل خانگی به ۴۹ طرح ۲ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است،

در این جلسه همچنین مطرح شد که نهاد‌های حمایتی شهرستان نیز قریب به ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات برای ایجاد اشتغال ۲۶۰ نفر توسط بانک‌های عامل پرداخت کرده اند.

 

حجت الاسلام نصیرایی با همراهی سرپرست فرمانداری و امامان جمعه فردوس و اسلامیه، برای تبریک سال نو و خداقوت به کسبه بازار فردوس در بازر شهرستان حضور یافت.