استاندار خراسان جنوبی گفت: دشمن در انتخابات امسال بر کاهش مشارکت مردم تمرکز کرده و یکی از رمزهای فتنه است.

جواد ق در اجتماع بزرگ بسیجیان استان که با عنوان «نمایش اقتدار» در حسینیه جماران بیرجند برگزار شد افزود: همبستگی و هم‌افزایی مهمترین نیاز فعلی در نظام مقتدر جمهوری اسلامی ایران است.

وی اظهار داشت: رمز فتنه در انتخابات ۸۸ تقلب بود و در انتخابات امسال یکی از موضوعاتی که آمریکا و برخی سیاسیون در داخل بر آن تمرکز کرده‌اند، این است که مشارکت مردم را کاهش دهند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: اما باید از هر زمانی هوشیارتر باشید تا دشمن با مشاهده امنیت، آرامش، وحدت و یکپارچگی از نقشه‌های خود ناامید شود.

وی عنوان کرد: دشمن تلاش دارد با شبهه افکنی، اتهام زنی و ایجاد ناامیدی در جامعه این مشارکت را کاهش دهد در صورتی که هیچ جای دنیا همچون جمهوری اسلامی، انتخابات آزاد نیست.

قناعت گفت: در ۴۵ سال گذشته از انقلاب اسلامی درصد مشارکت همواره بالا بوده در حالی که مشارکت مردم آمریکا، فرانسه و سایر کشورهای غربی در اکثر انتخابات زیر ۵۰ درصد است اما به آن نمی‌پردازند.

تمرکز دشمن در انتخابات امسال بر کاهش مشارکت مردم است
 حسینیه جماران بیرجند

وی با تاکید بر اینکه آنچه تعیین کننده سرنوشت نظام است از رای صندوق‌ها مشخص خواهد شد افزود: مشارکت بالای مردم در انتخابات، نفوذ نرم جمهوری اسلامی در منطقه و صحنه بین المللی را پررنگ‌تر می‌کند لذا مشارکت در انتخابات از تکالیف مهم آحاد جامعه است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: زمانی که امام خمینی (ره) دستور تشکیل بسیج مستضعفین را دادند برای برخی روشنفکران جای سوال بود که چرا باید از ظرفیت‌های مردمی در قالب بسیج استفاده شود اما با گذر زمان، ظهور و بروز بسیج را در حوزه‌های مختلف شاهد هستیم و امام راحل حکیمانه و فیلسوفانه این تصمیم بزرگ را گرفت.

وی با اشاره به صدور تفکر بسیجی به اقصی نقاط دنیا عنوان کرد: امروز بسیج پرچمدار تفکر امامین انقلاب و شهدا است.

قناعت افزود: بسیج محدود به زمان و جغرافیای خاص نیست اگرچه برخی روشنفکران بسیج را محدود به دوران دفاع مقدس کردند اما بعد از آن دوران هم به کمک آموزه‌های اسلامی در عرصه‌های مختلف به میدان آمده است.

وی شناخت به موقع را از خصوصیات بسیج برشمرد و گفت: بر همین اساس بسیجیان می‌دانند کجا باید نقش آفرینی کنند و در چه صحنه‌هایی حضور داشته باشند.

 حضور استاندار، فرماندهان نظامی و انتظامی

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: بسیج با شناخت عالمانه همواره به دنبال حل مشکلات مردم و رفع نیازهای نظام بوده است.

وی گفت: امروز که شاهد کشتار وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه هستیم فرصتی برای گسترش تفکر بسیجی در سراسر دنیا ایجاد شده است.

قناعت افزود: حماس با تاسی از رفتار و کردار بسیجیان، مثلث استکباری را ذلیل کرد و گروه شبه نظامی در مقابل ارتش تا دندان مسلح اسرائیل مقاومت می‌کنند تا جایی که آمریکا به کمک اسرائیل می‌آید و موفق نمی‌شود لذا دست به دامن کشورهای دیگر شده تا آتش بس اعلام شود.

وی با بیان اینکه نیروهای مقاومت با از خودگذشتگی شهادت را در آغوش می‌گیرند گفت: موفقیت گروه‌های مقاومت ناشی از تفکر بسیجی بوده که در سراسر دنیا گسترش یافته است.

استاندار خراسان جنوبی به شهادت بیش از ۱۲ هزار نفر از مردم بی گناه غزه در حملات صهیونیست‌ها اشاره کرد و گفت: علیرغم همه ادعاهایی که آمریکا و اسرائیل درخصوص توان نظامی دارند اما تلاش کرده‌اند با واسطه‌هایی آتش بس اعلام کنند.

تمرکز دشمن در انتخابات امسال بر کاهش مشارکت مردم است
 اجرای ورزش باستانی

وی اضافه کرد: بسیج مختص زمان و مکان خاصی نیست و هر زمان که نیاز باشد به میدان خواهد آمد.

قناعت با اشاره به توصیه‌های مقام معظم رهبری، حفظ روحیه بسیجی را مورد تاکید قرار داد و گفت: بسیج توفیق الهی است که باید قدر دانسته شود.

وی افزود: توصیه سوم این است که دشمن را بشناسیم و با روشن بینی اهل بصیرت و تفکر ناب داشته باشیم.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه دشمن می‌خواهد با ایجاد ابهام و چالش، ذهن جوانان را به سمت تفکرات لیبرالی بکشاند گفت: باید مراقب نفوذ دشمن در درون خود باشیم که نفوذی‌ها در داخل نقش‌آفرینی نکنند، تاثیرگذار نباشند و بر مسند امور قرار نگیرند.

برنامه‌های هفته بسیج با شعار «بسیج، امید ملت ایران» از ۲۹ آبان تا پنجم آذر سالروز تاسیس بسیج مستضعفین به فرمان امام خمینی (ره)، همزمان با سراسر کشور در استان خراسان جنوبی برگزار شد.

همایش اقتدار بسیجیان امروز علاوه بر بیرجند در سایر شهرستان‌های استان نیز برگزار شد.