?استاندار خراسان جنوبی گفت: تدابیر لازم برای بهره مندی دانش آموزان از محتواهای درسی در هر شرایطی اتخاذ شده است.
معتمدیان با بیان این مطلب در برنامه زنده تلویزیونی گفتمان هفته شبکه خاوران خاطر نشان کرد: بنا به برنامه ریزی های صورت گرفته، حضور در کلاس، استفاده از فضای مجازی، به روز رسانی شبکه شاد، ارائه دروس از طریق سه شبکه تلویزیونی، توزیع جزوات آموزشی راهکارهای متعددی است که تعیین شده تا همه دانش آموزان در هر موقعیتی بتوانند به راحتی به محتواهای درسی دسترسی داشته باشند.
?وی تأکید کرد: در جریان بازگشایی مدارس، اصل بر حضور دانش آموزان است اما الزامی به این حضور فیزیکی نیست و در شرایطی که خانواده ها نگران سلامت فرزندان خود هستند، می توانند از شیوه های دیگری که تعیین شده از کلاس ها بهره برداری نمایند.
?استاندار با اشاره به این که برای اولین بار است که شاهد بازگشایی مدارس در نیمه شهریور هستیم، تصریح نمود: با توجه به جلسات کاملاً تخصصی ستاد ملی کرونا و وزارت آموزش و پرورش، تغییراتی جدی در برنامه تحصیلی امسال شاهد هستیم.
?معتمدیان با تأکید بر اینکه مدارس در دو سطح پرجمعیت و کم جمعیت دسته بندی می شوند، ادامه داد: در مدارس با بیش از ۵۰ نفر جمعیت که پرجمعیت به شمار می روند، دانش آموزان در دو گروه دسته بندی می شوند و یک گروه روزهای شنبه و دوشنبه و گروه دوم روزهای یکشنبه و سه شنبه در مدرسه حضور پیدا می کنند.
?وی با بیان این که تعیین تکلیف برنامه کلاسی روز چهارشنبه هم به عهده شورای آموزشی مدرسه گذاشته شده، افزود: مدارس فعلاً روزهای پنجشنبه به روال سال های گذشته تعطیل می باشند.

?استاندار، زمان تعیین شده برای حضور دانش آموزان در کلاس را ۳۵ دقیقه عنوان کرد و گفت: بچه ها تا ساعت ۱۰ و نیم در مدرسه می مانند ولی مدیران و معلمان به روال سال های گذشته تا پایان وقت در مدرسه حضور خواهند داشت.
?معتمدیان با تأکید بر این که اولیای مدرسه مکلف به رعایت کامل ضوابط بهداشتی هستند، خاطرنشان کرد: مدارس به طور کامل قبل و بعد از حضور دانش آموزان گندزدایی می شوند.
?وی متذکر شد: تصمیمات اتخاد شده برای نحوه برگزاری کلاس ها و حضور دانش آموزان در مدارس ملی است و ما نیز تابع سیاست ها هستیم.